Wednesday, February 11, 2015

Macam mana nak menikmati zaman universiti

Gua rasa masa kat uni dulu gua hanya ada sweet memories dalam 3 sem je.. tu mmg sweet to the fullest... pastu sweet kejap2 yang x lekat dalam otak pon utk jadi memori.. So gua nak share tips macam mana untuk menikmati zaman belajar kat uni yang lu sampai lepas habis belajar pon lu akan ingat and rindu zaman tu...


Mudah je...


Jangan ada Boyfriend atau girlfriend masa belajar.. 

Boyfriend or girlfriend ni banyak makan masa terluang lu... sedangkan masa terluang ni  lu ble gi travel balik kampung kawan lu ke... gi panjat gunung sama-sama ke... gi memancing dengan kawan-kawan ke... tgk movie cite cina or tamil together ke... shopping ke... makan-makan tempat baru ke.. and more.. (to me ms dgn kawan je lah terabai... time dgn keluarga tak.. sbb gua mmg family oriented... sanggup travel every week balik kmpg)

sbb tu gua kata 3 semester je gua masih igt memori indah... after 3 semester gua dah pandai ada bf... haaaaa hamek kau... no more lepak wit kawan-kawan... no more doing silly stuff.. no bbq rumah member... asyik-asyik keluar dengan bf... rugi siot...

3 semester tu gua buat Matriks... best gila.. kelas subject x heavy.. ada 5-6 paper je... so banyak spend time dgn kawan-kawan... cabut kelas... tgk movie.. tgk kawan lembut gua masakkan utk gua.. gi kenduri kawen lecturer ramai-ramai.. balik umah kawan, slumber party... travel ke kajang utk tgk crush kiteorg (ex pumpkin ko igt x?.. hahaha).. gi sunway lagoon tgk skate comp.. tido bilik member sbb takot tido bilik sendiri kat kolej..  goshhhhh i miss that moment so much... 

Tapi bila ada bf.. hmmm... no more masa dengan kawan-kawan.. bila pikir balik rasa nak lempang diri sendiri... yes.. pengalaman mendewasakan... but masa yang dibazirkan tu tidak dapat di dapatkan semula...

So adik-adik.. dgr lah nasihat gua... xyah nak bercintan cintun sangat kat uni.. x best mana pon... lepas study blom tentu kawen dgn org tu... memori dgn kawan-kawan yang kita ter-missed tu x dapat nak collect balik... benda dah berlalu...

3 comments:

Unknown said...

Betul tu..cinta tu kadang-kadang buang masa je. :)

Aku said...

Tapi kan, skrg ni ttiba nak rasa ada bf la plk..hehehe.. Bukan je stakat nak ada bf, smpai rasa nak kwin dah ni. Hahaha..

Benda ni, org ckp lumrah seorang gadis pompuan umo 19++. Xtau la plk smpai mne kesahihan die. Aku pun juz dgr2 dari org lain.
Btw, AKU BANGGA JADI ORG SINGLE.. Pergghh..poyo.

kupu-kupu biasa said...

ha ah kengkadang bercinta ni buang masa... tp sunyi lah klu xde yg ble buat jantung berdegup kencang... hahaha

oiii xyah ada bf... banyakkan skendal je.. hahahaha... nanti ada bf sure nyesal sbb byk lagi calon yg lebih elok... serious...