Tuesday, March 8, 2016

Kisah sedih 2016

Permulaan tahun 2016 bukan lah suatu permulaan yang hebat bagi keluarga gua...

Mayb gua x pernah cerita... sbb gua xnak org kata gua riak... tp serious ni xde kena mengena dgn riak sbb terus terang gua cakap gua bergolok bergadai and buat pinjaman peribadi untuk membina sebiji rumah 2 tingkat yang bercantum dgn rumah bapak gua... ambil perhatian bahawa reason kenapa gua roboh dan bina semula rumah ni adalah kerana rumah sedia ada merupakan ISTANA TAKESHI bagi anai-anai yang x paham bahasa... yes... klu x renovate buat baru mmg alamat bumbung tu roboh menyembah bumi...

So setelah menerima beberapa quotation, kami bercadang amik yang paling murah and paling dipercayai (sebab kontraktor ni kawan bapak gua for like 30years... susah senang sama2)..

Dipendekkan cerita.. (sebab gua malas taip and sebab nampak x logik sgt utk buat2 bz sedangkan xde kes baru masuk.. hahaha)... kontraktor gua yg ke-animal-an, kesetanan dan  ketahian itu lari... tak... dia bukan lari berganti2 atau masuk marathon.... dia telah berambos tanpa menyiapkan rumah gua sedangkan 90% duit telah dibayar... mmg tahi lahanat ni...

Yang buat sedih tu sebab sambil semua benda ni jadi, bapak gua sakit teruk akibat stress, terkejut, ditipu dan diperdaya kwn sendiri, habuk yg maha azab di rumah sedia ada yg bercantum dgn bgnan baru dan macam2 lagi... teruk ke sakit?.. yes... we almost lost him twice in 2 days time... mmg cilake kontaktor ni...

at first, gua sedikit pun x mengalirkan air mata... d strongest among all... ke hulu hilir settlekan hospital like nobody business... dgn laki jauh lg... nasib out of no where adik gua bantu and for once dia amik alih tugas seorg lelaki utama di rumah... for once...

but mlm ayah sakit tu, gua dah mcm org sasau... menangis sambil panggil "ayahhhh.... ayahhhhh"... non stop.. terduduk seketika... dugaan terkuat yang Allah pernah beri... adik gua suruh gua redha apa yg jadi and terima kenyataan if dah mmg tersurat gua akan kehilangan ayah... tgh makan, tgh cakap atau tgh buat apa pon air mata automatik mengalir sendiri.... tak ... gua x menangis... tapi mata gua yg menangis... gua boleh gelak2 tapi air mata tu tetap keluar.... tgh solat... tgh baca msg atau apa pon yang gua tgh buat air mata tu ttp mengalir... gua x makan apa pon.. infact mkn beberapa suap je utk beberapa hari tu (tapi x kurus... not even 1gram)...

Tapi Allah tu sebaik2 perancang... ayah beransur pulih... rumah masih terbengkalai, but somehow we manage to cr kontraktor lain yg boleh sambung keje dgn harga yg jauh lebih murah and dlm lingkungan baki akhir yg ada dlm simpanan gua..

And for once.... adik gua step in jadi anak lelaki yg boleh diharap and bukan anak lelaki yg menyemakkan otak mak bapak... boleh rupanya dia ni galas tanggungjawab... mayb sbb xde ruang utk dia tunjuk bakat tu kot... so ok lah atleast dia sempat berbakti kepada mak bapak and kakak dia and stop being a spoiled brat... hahahahha...

Gua berharap baki tahun 2016 ni akan bertambah baik... dikurniakan rezeki anak pon ok juga... ye lah skang rumah dah ada... sebelum ni menumpang aje.. huhuhu.. kot lah baby ni demand nak ada rumah sendiri dulu kan...

But seriously... perasaan yg paling tahi adalah bila org yg lu paling syg tu almost tinggalkan lu forever and benda tu berlaku dpn mata... tahi sgt perasaan tu... xleh nak gambar..


No comments: