Monday, May 26, 2014

kebebasan bila suami jauh?

sepertimana yang semua org tau... gua dgn MR in a long distance rship... yes... long distance yang kena merentas lautan.. kami dah macam ni sejak zaman kawan2 lagi.. that was what.. hmmm 5 years plus ago?..

fun?.. no... challenging?.. yes... needs for anger management class?.. ooohh yes... hahahaha

kengkadang gua x paham kenapa certain wife nak sgt long distance dgn husband dengan alasan xyahm buat keje rumah, xyah layan husband and nak kebebasan...

klu nak sgt kebebasan, y on earth lu kawen?... untuk main je ke?.. puiiii..

yes... ada suami ni mmg demanding skit... skang nak kena layan suami, makan minum, pakai nak jaga... x bebas... klu tv umah ada 1 je xleh tgk drama korea, kena tgk sports channel.. urghhhh... gua dah rasa dah benda tu 2 minggu masa baru kawen and masa raya..

But, gua tetap rasa tinggal dkt dgn suami lg best..

yes gua admit, setiap kali MR balik or setiap kali gua jumpa dia, gua xkan cukup tido.. (sila jgn kotor sgt otak tu... hahahaha.. xde makna nak buat anak siang mlm je)... gua x biasa tido berdua so bila MR kat sebelah, gua xleh tido lena.. setiap kali MR pusing gua akan tersedar... even pergerakan kecil dia pun ble buat gua tersadar... haaaaaa camne tu?.. tp.. gua rela x dpt tido dr x dapat jumpa dia... chewaaahhh... sila lempang gua secara berjoget...

lu tau nape gua byk tgk cite korea?... ok fine cite dia mmg best... jln cerita x tipical kawen paksa yada yada yada jatuh cinta lepas kawen yada yada yada pregnant and bahagia.... tp main reason kenapa gua tgk ialah kerana gua rindu MR.... itu je cara gua nak lupakan rindu tu...

Oooiii tolong lah jgn long distance... rindu tau x... ni bukan rindu saje2 geli2 bila husband outstation 2-3 hari mcm kawan2 fesbuk gua tu.. ni rindu yang teramat and xtau macam mana nk jumpa... especially now cuti dah berbeza hari...

so klu org tanya gua, best ke long distance?... gua senyum je... rasa lah sendiri kalau nak tau... gua mmg independent woman tp ada kalanya gua hanyalah barbie yang ingin dicintai... hahahaha.. sila muntah berganti2...

nampak x gua cut short entry ni?... sbb gua dh xde idea... tajuk xyah ckp berapa kali ubah.. ok bye..

2 comments:

Alia said...

Kau bila nak habes long distance ni? Dari dulu aku tgk, asyik dok LDR je! Cepat cepat pindah pls!

kupu-kupu biasa said...

aku rasa long distance ni mcm forever.. selagi pakcik tu x pencen main tennis selagi tu dia mcm hesitate nak dok serumah... ye lah bini dia kan hot.. nanti klu serumah susah nak kuar main tennis sbb terliur tgk aku.. hahahahaha... ayat mintak penyepak betul kan?..