Saturday, September 27, 2014

percubaan dapat anak part part siku lipat

(anggaplah gua tulis entry ni masa bulan ogos..terowbek katanya)

yup.. kali ni extreme sikit..

utk thn 2014 ni gua period dua kali je.. sebagai seorg perempuan yang risau ada masalah dalaman.. gua pon telah booked appointment dgn gynae..

nope... not that old school klinik pakar puan kat jalan susur.. gua try something else... kali ni Doktor perempuan muslim... kat Colombia Asia..

memula agak janggal... gi sorg spital tu... pastu nurse tanya kuat2 nape nak jumpa doc ms kat kaunter.. gua serious xtau camne nak cakap yang gua nak check rahim.. hahaha... tp redah je lah..

Ms dalam bilik doc dia tanya apa masalah... so gua explain lah.. gua nak anak... dah hampir 3 thn kawen tp xde apa2 tanda lg... so dia timbang berat and dia tanya pasal husband duduk serumah ke x... berapa kali jumpa sebulan... ms ni gua sentap... baru sedar yg gua jrg benar jumpa MR.. neway... Doc nak scan rahim... dia kata dia akan scan abdomen dulu... if x nampak baru nak scan dr bawah.. ye kengkawan... masuk dari lubang itewwww... sgt ternoda plak bunyinya..

Nasib gua baik... scan abdomen nampak dah.. clear rahimnya.. Doc ckp rahim cantik.. xde masalah... xde bengkak.. then dia tgk kilang telur... sebelah kiri ok... sebelah kanan pon ok... cuma mcm besar sikit dr kiri.. dia kata tu bukan masalah besar.. due to hormon... and dia kata "tiada masalah untuk Puan mngandung secara normal".. lega wei... sumpah lega..

pon begitu doc suggest gua kurgkan 10% of berat badan semasa untuk stabilkan hormon semula and akan period macam biasa..

gua xde fibroid or cyst... so x perlu bedah ke hape ke kan... fuuuhhhhhh...

doc kata hormon yang x stabil ni buatkan gua cpt naik berat badan walaupun gua x makan sgt.. ye Doc sy setuju sgt... muhahahahaha in denial siot perempuan ni..  so Doc xnak bg apa2 ubat sbb dia rasa gua x perlukan semua tu and kalau gua mkn ubat berat gua lg naik... hormon ok tapi badan mcm badak kali dua pun x guna juga kan.. hahahahaha...

and gua pon x macam jantan sgt... like berbulu dada ke.. suara garau ke.. terlebih testerone ke  sbb muka gua masih gegirl.. hehehehe... ok lah kot..


So skang xde lagi nak berteka teki gua ble pregnant ke x... sbb doc dah kata gua xde masalah... now MR punya turn plak gi sperm count.. muahahahahaha...

ekceli gua x rasa salah MR pon... mslh jarak ni ha.. and kurg geli2 dgn MR camne nak ada baby... jadah 3 hari jumpa tu nak geli2 all the time... patah lah pinggang... ok ok x-rated sgt ni hahahaha..


(ok now entry sept)

ok sebulan dr tarikh period yg lepas... gua now period.. yeaahhhh.. tp utk 3 hari je... jadilah dr xde langsung... atleast nampaklah yg hormon gua ni dlm renovation lagi.. ada peningkatan disitu...

gua x exercise sgt sbb kesihatan gua mmg x stabil... every 2 weeks gua demam... baik seminggu then demam balik.. this is due to work stress related.. betul ke english gua ni?... ah lantak sana...  gua mampu buat yg squatting and apa2 yg x terlalu heavy je... tp gua seriously mlm x makan nasi dah.. gua penuhkan pinggan dengan sayur.. jadilah... bukan x makan langsung pun kan...


so itu saje lah repot gua berkenaan dgn usaha gua nak dpt anak... hahaha...

nanti kalau berjaya gua buat press conference kat sini .. dont worry..

No comments: