Monday, January 22, 2018

crush.. cinta disebalik dinding kuliah

Semua org mesti pernah melalui fasa kehidupan acah-acah meminati org dan teruja sorg2 mcm org bodoh sambil bff tolak2 bahu lu setiap kali mahkluk tuhan itu melintasi penglihatan.. most of the time bff lu yang buat spoil sbb dia yg terlebih teruja dr lu (padahal dalam hati lu dah bergelek inul)..

Benda yang sama pernah jadi kat gua... few times actually... ms kelas tuisyen form 5... ok abaikan... masa tu masih permulaan mumayiz... so nampak lelaki mana lalu pon akan teruja... hahahaha...

so let skip masa umur diambang akhir 18 tahun... hahahha... gua panggil dia Mr Blue... sebab hari pertama dia melangkah dalam dewan kuliah dia memakai kemeja jeans bewarna biru... Ya ampun... masa tu gua rasa dialah jejaka paling kacak dalam fakulti... mind u, kebanyakan lelaki dalam course gua adalah kurg kacak dan nerd... if kacak pon, mereka2 ini adalah dlm group gua, and mcm x sesuai nk minat kawan sendiri... hahaha... neway,  dammit boy u r soooo fine... haahhaha... Ketinggian dia xlah tinggi sgt... gua rasa dalam 165cm... kulit cerah.. rambut ala Aaron Carter.. wangi... pendiam... manis angattt... eh jap apsal mcm gua tgh describe MR ni (except ketinggian lah.. MR lg tinggi)..

Gua lebih bersemangat gi kelas especially lecture.. walau subjek tu bosan, gua ttp teruja sbb dia ada... most of the time gua akan dok belakang... sbb gua nak tgk dia dr belakang.. berdegup kencang jantung gua...

Setiap kali dia masuk kuliah (which consist of 3 groups) bff gua dlm group gua dah start berdehem mcm hanat... yg sama kelas dgn Mr Blue xyah cakap lah... dari hujung dewan dah pandang tepat kat gua... ehhhhh setannnn tau... unfortunately zaman tu fon belum ada kamera so xleh lah gua nak snap pic dia buat geli2 tgk sebelum tido kan... hanya mampu simpan dalam memori aje...

Nak jadikan cerita, gua bg dia kad... without my name ofcoz.. bagi dia gula2...bagi tie... ayat dalam kad tu pun kawan gua yang karang... gua kan orang kampung, mana tau bahasa inggeris yang berbunga2 cinta ni.. since dia ni nampak sgt bijak so kami karang ayat in english lah... baru nampak setara konon.. but then tetibe dia reply kad tu thru org yg jadi posmen tu.... masa dapat kad tu xyah cakap lah betapa seronoknya gua... but.... isi kandungan surat tu telah pecahkan bubble angan2 gua... actually dia dah tau pun siapa gua... the fucking posmen tu bgtau... but betapa remuknya hati gua lps baca surat tu xyah cakap lah... penolakan dia halus tapi kasar tp.... babi... tu je yg gua ble gambarkan..

Dia tulis in BM.. ayat dia gua lupa basically dia nk ckp stop sending stuff... dia x suka... and pls ckp Melayu dan cintai bahasa Melayu.. yihhhhhhh padahal kita ni dok lah usaha xnak chessy sgt sbb tu tulis in english... skali kena sound "Cintailah Bahasa Kita"... babikkkkkkkkk....

So mlm tu gua down... sambil dengar walkman lagu BackStreet Boy... pujuk hati utk lupakan dia... gitewww....


Esoknya... dia masuk dewan kuliah.... segalanya berjalan seperti biasa.... gua tidak lagi memandang kearahnya... gua lupakan crush2 ni... gua fokus jadi kawan yg baik di dalam bubble group gua... gua banyakkan tgk movie dgn Anak Polis... like really banyak.. hang out almost everyday.. actually b4 this gua ada nama utk anak polis ni tp gua lupa... anak polis ni tau pasal Mr Blue pon few years later bila dia baik dgn Mr Blue.. he almost cried bila tau full story.. hahahha... dia kata if only dia dh kawan dgn Mr Blue masa tu mesti dia tolong gua.,. neway... anak polis ni lelaki... and...... gua dulu ada crush gak kat dia... same time dgn Mr Blue or mayb earlier sbb dia classmate gua n group lepak gua... tapi dia ni suka frenzone gua... babikkkk... so we remain fren... then it became confusing... fren... confusing.... never a bf but only as fren n confusing... now frenafusing since gua x sure dia suka lelaki ke perempuan... hahahhaha... but dia baik... klu dia mmg suka perempuan gua mmg nak lelong dia... untung sape jd bini dia... ok fine lari topik...


neway... gua x pernah menyesal ada crush kat dia... sekurang-kurangnya gua tau dia manusia macam mana... and... pengalaman bodoh piang ni yang buat kita lebih dewasa dan lebih rasa diri kita bodoh ketika muda... skang dh pandai... hahahhaa... bila teringat balik kisah ni, gua rs nak sepak diri sendiri... malu pon ada... since gua pretend xde ape jadi,. Mr Blue add gua dalam fb... gua approved.. no bukan gua add dia sbb gua jenis liat add org... so Mr Blue now dah kawen and ada anak... a succesful businessman.. and a law firm owner kot... ntah... tp sucessful yang penting...


hei mayb lu org yang ada kisah crush macam gua ni ble lah berkongsi di ruangan komen... hehehe...

No comments: