Friday, October 26, 2018

My current state of mind

Im still trying my best sebenarnya..

gua x igt gua pernah bgtau ke x... tapi to me penceraian ni bg gua umpama gua ditolak ke dalam laut dengan keadaan dimana gua xtau berenang..

terkapai2 sendiri cuba untuk apungkan diri... gua xde option lain selain dari cuba untuk apung and cuba untuk teruskan hidup..

kenapa gua cakap rs cerai ni mcm kena tolak dalam laut?.. well sebab gua secara tiba2 kena mulakan balik hidup gua dalam usia seperti sekarang... cuba untuk masuk semula dating game.. cuba semula untuk kenal orang lain... dan akan mengalami beberapa rejection yang teruk since gua bukanlah secantik bidadari yang sampai mana2 lelaki terpandang gua akan tertawan...gua juga bukanlah wanita ayu dan sopan mcm mana idaman jejaka.. so akan ada beberapa siri rejection.. kalau dia x reject gua, mayb gua yg reject dia... yup.. these vicious cycles xkan end selagi gua x jumpa my actual soulmate... ada gak terdetik dalam hati, what if soulmate gua yg sebenar tu sebenarnya dah mati... sbb lama sgt tunggu gua blk pd dia kan... hahahhaha... ok fine x kelakar lah setan..

Dan bila terfikir pasal gua strugle mencari cinta semula, gua sangat benci dia... ni semua sbb dia... y now baru nak curang?.. kenapa x masa gua masih muda dan menawan... ok fine gua xlah tua sgt pon but still, market value dah jatuh... i hate him for that..

oh ya.. did i mention he is getting married 2 weeks from now? kimak kan... acah2 x curang tp br berapa bulan cerai dah kawen lain... pegi jahanam sana... family dia pun bersekongkol dengan setan ni.. mcm gua x pernah wujud dalam hidup diaorg.. kejam kan?.. worst part gua dgr dia akan sanding pada tarikh dimana gua dan dia dinikahkan dulu... gua still x paham konsep apa dia cuba buktikan ni... mcm kimak sgt... apa yg dia buat ni buat gua sgt2 kecewa... dia dah puas salahkan gua pasal perkara yg x masuk akal, tp rupanya dia buat semua tu utk cover yg dia curang... gua harap dia mati pucuk...hahhaa... ni balasan plg hebat dah gua rs... padan muka sana.... silalah apa yang dia buat kat gua ni terjadi kat semua family dia yg perempuan... then baru dia akan sedar kot apa dia buat pada gua ni adalah sangat jahat.. family dia sampai harini masih x contact parents gua utk cakap sorrt
y ke ape ke pasal anak dia ceraikan gua tanpa sebab ni.. xde adab kan?.. lantak sana..

Lately gua banyak habiskan masa tgk tv... tgk youtube... painting.. kerja... travel.. kerja... family.. kucing... tv lg... hmmm ok lah... x lah hambar sangat hidup..

Ada lah my ex boss nak kenalkan dengan lelaki mana tah.. tp gua mcm x berkenan... bkn sebab dia duda anak dua ke ape... tp sbb masa gua ckp gua nak lelaki kurus, tinggi dan kerja elok... suddenly ex bos gua cakap dia dulu pun bersusah2 dulu dgn husband... from there gua dah ble agak lah.. babe... gua bukan desperate  sangat nak berlaki... y should i tambah burden dalam hidup kan?.. gua xnak lelaki yang hanya akn gunakan gua untuk kurangkan beban kewangan dia je.. cukuplah 6thn perkahwinan dulu mcm tu.. for once gua nak lelaki yang financially stable... bukanlah kaya raya.. tp cukuplah dengan tidak membebankan gua dr segi kewangan... lu ingat fun ke bila lu kena let go shopping semua and kena bantu husband?.. lu susah2 bantu dia, while spender lu pun dia x pernah belikan... tup2 dia blikan bunga n bawak gf jalan2 dgn duit dia yg lu x sentuh tu.. kimak bukan?..

i do want a life companion... tp x bererti gua kena tangkap muat siapa2 je.. kesian mereka2 yg telah doakan gua... yg solat hajat dpn Kaabah untuk gua tapi gua plak main capai je mana dapat.. mcm x menyempat2.. so better gua take my time... fikir masak2 sebelum buat keputusan terburu2... kali ni gua akan libatkan Majlis Jemaah Menteri Penjodohan gua... biar mereka yg menilai.. so far diaorg dah reject sorg... hahahahhaha... so gua akur... klu x nanti kena dengar plak zikir2 mereka kat telinga sepanjang hidup kan...

Mungkin cara gua move on ni x seperti yang certain ppl harapkan.. most of them nak gua terus let go tanpa dendam sbb katanya tu baru move on... no way Jose... cara gua let go is by not wanting him back dan sentiasa doa terburuk untuk dia... hahahhahaha... x mungkin lah wei gua nak let go mcm tu je... bagi gua, this is my version of move on... xyah sama kan gua dengan lu... keadaan kita x sama... luka kita juga x sama... gua adalah gua.. lu adalah lu...

Dont worry... im doing fine... having a blast with my single life... lonely but still happy.. happy versi  gua... x perfect... masih broken... tapi tetap happy... shit... who am i kidding kan?.. hahahahaahha...

Jodohhhhhh dimana kamu jodohhhhhhhh..

No comments: