Sunday, November 1, 2020

Im back bitchessss... kenapa perempuan perlu ada pendapatan sendiri? Kenapa gua masih single?

 Niat nak tulis blog dah lama dah tp tu lah tu bz memanjang.. kadang rasa makin single ni makin workaholic sbb malas nak fikir benda lain.. kang kalau byk sgt free time kang gua sendu plak sorg2 tepi katil.. hehe


PART 1

Neway.. betul lah orang cakap... perempuan ni kalau dia dah ada duit, dia x perlukan lelaki sgt.. hahaha.. so basically perempuan perlukan financial stability.. please dont quit your job girls... unless and until mmg laki lu bg monthly nafkah semata RM10k and tu duit jajan je bukan duit rumah ke hape ke.. if not, then keje gaji minima pun xpe so that apa jadi pun u still ada pendapatan.. or if xleh juga then cr apa2 business or keje yang boleh buat dari rumah... u have to have your own income.. you cannot tunjuk lelaki yang you dependant on him.. kena tunjuk yang you can still survive without him.. tunjuk dia apa lagi yang you mampu capai.. so he will be on his tip toe all the time and x rasa you hanyalah burden yang dia perlu tanggung.. dah lah u akan bz dgn anak, xde masa nak manja dgn dia pastu kena tanggung u lagi... 

Bukan semua lelaki yang nak isteri jadi suri rumah ni kan berperangai indah mcm dalam drama ye... realiti x indah mcm tu.. nak harap laki tgkkan anak lepas blk keje pun jarang berlaku sbb dia ada mentaliti "ahhh bini x keje jaga je lah anak tu, aku blk keje penat ni"... x semua mcm ni tapi tu lah, x mustahil jadi kat kita kan?

Ex gua dulu ingat gua x berduit... so dia rasa gua burden sbb gua x mampu nak bantu family dia dari segi kewangan... sbb tu dia cr bitch yang kononnya gaji lebih tinggi... so dia rasa stable bila berada dgn org mcm tu dengan harapan perempuan tu bantu family dia... well melalui sumber2 yang ble dipercayai, perempuan tu x bantu pun... hahaha... 

Gua ingat lagi dia ada mention "abg x rasa rumah ni mcm rumah abg"... gua faham apa maksud dia sbb rumah ni nama gua... see.. dia nak sama par dgn gua.. so if i cannot give what he wants then im a burden..

Neway bagus gak sebenarnya method laki xtau duit kita ada berapa... sebab from there lu ble tgk perangai dia.. u dont have to show how much money u have lah... but show him you can survive without him... silap gua satu... i showed him my vulnerable side yang gua xleh hidup tanpa dia... so from there dia rs dia superior and starts to think that im a burden... so dia cari perempuan lain yang will give him independent vibe yang dia cr.. so senang ckp, guy loves bitches... good girl ni x turn him on lagi... ( please read that book "why men loves bitches"... spot on gila... like a slap on my face apa yang gua buat salah)...

Gua kerja... walaupun bukan berstatus tetap tapi duit tu cukup lah untuk melancong ke Korea setiap dua tahun... hahaha... but masa mula2 single tu terasa juga... sbb now gua dah xde duit extra untuk bayar bil2 rumah so semua bil2 now fully bayar sendiri... yes nafkah yang dia bagi tu untuk byr utilities, duit jajan gua rm50 je slalu baki lps bayar suma (termasuk bil2 dia ye bayar pakai nafkah dia bg gua tu)... hahaha.. and yet gua syg dia separuh mati kan?.. ye perempuan kalau bercinta mmg akan jadi bodoh.. so jangan ulangi bodoh gua... gua dah advice ni, kalau lu repeat kesalahan gua ni, lu pun join geng bodoh... nasihat gua ni terpakai untuk gua in future gak since gua ada tendency untuk jadi bodoh semula bila bercinta... so far masih pandai... Alhamdulillah... ye lah dah single mana sempat nak jadi bodoh sebab lelaki kan..

so kesimpulannya... u need to have your own income girl.. girls with money are more sexy...


PART 2

Kenapa masih single? sebab gua seronok single... gua x perlu fikir pasal orang lain... gua ble travel mana gua nak... duduk hotel mahal2.. makan sedap2.. and for once in my life gua dapat buat rambut kat salon mewah... serious... x terfikir akan dapat buat macam ni kalau gua masih dgn dia sbb gua asyik fikir cukup ke duit ni since gua kena travel jumpa dia tu semua pakai duit gua. Dia x sponsor apa pun.. now mmg gaji gua untuk gua semata... wei gua blonde kan rambut gua guna teknik balayage kot.. x terfikir wei gua mampu buat kat kedai.. serious.. ni rupanya perasaan mampu utk mewahkan diri sendiri.. 

Kalau dua tahun lepas lu cakap apa yang jadi ni ada hikmahnya maybe gua xkan percaya and xkan dgr pun cakap lu... tapi boleh nampak lah... sejak gua dah x dengan dia ni, Allah gantikan dengan rezeki yang melimpah ruah... kesihatan yang baik... kewangan yang jauh lebih baik... parents sihat.. what more do i need kan?... ok lah maybe husband yang terbaik je lah gua x jumpa lagi... xpe... no rush.. Allah tu sebaik2 perancang kan? kena sabar lebih sikit lah.. 

Kesimpulan..... xde kesimpulan.. gua rs lelaki semak and duit lagi best... tu je...

No comments: