Thursday, October 16, 2014

Kenapa Gugel, yahu dan fesbuk tak suka mak bapak gua

lu rasa kenapa? cuba teka.. hahaha..

gua amat yakin gugel, yahu dan fesbuk benci mak bapak gua to d max..

why?

Sebab depa ni x pernah ingat pasword and asyik buat email baru setiap bulan... so end up bila cari availability nama dia kebanyakan suma dah terpakai... contoh : ayahgua... ayahgua1... ayah.gua... ayah.gua 1.. ayahguabukanayahlu3...makgua1..makgua2... makgualagi... makayahgualupapasswordlagiwei..

Kalau gugel, yahu dan fesbuk ble respon dah lama dh dia ckp "udah-udah le tu makcik... pakcik... bagi peluang kat orang lain plak buat account.. asyik makcik and pakcik je buat account baru"... hahahahaha...

dan setiap kali x boleh masuk email or fesbuk masing2, soalan diaorg kepada gua adalah "ayah rasa email ayah ni rosak lah.. x boleh masuk pon"..or "kak fesbuk mak apa?"... or "ayah baru tukar broadband dari celcom ke maxis.. email ayah hilang x?"..

patut ada undang-undang.. veteran umur 55thn ke atas jangan benarkan main fesbuk... seteressss gua... dah lah gua ni pelupa tahap makan kerengga.. nak igt password sendiri pon terkial2.. ni kena igt diaorg punya password plak... kesudahannya gua buat secondary account under nama gua so that if diaorg lupa, password akan di send ke email gua... settle... no more "email rosak".. bijak kan?.. tu lah... kengkadang gua pon rasa gua bijak.. *smirk face*

No comments: