Thursday, October 9, 2014

pesan seorang emak untuk anak perempuan

Seperti yang semua orang tau.. hubungan mak gua dgn gua mmg pelik... kengkadang elok... tp kengkadang gua rasa gua ni anak angkat dia je... sbb dia mmg dr dulu lebihkan adik gua tp dia x ngaku... hahaha...

tp masa gua baru nak kawen dulu... dia pesan...

"Hidup suami isteri xleh ada rahsia-rahsia... x elok... TAPI... Jangan sekali2 bagitau suami berapa banyak duit kita ada... and berapa banyak simpanan kita ada.. x kiralah laki kita kaya mana pun... "


sebagai anak yang solehah... (hahaaha puiiii sgt... gua tau...) gua ikut cakap mak gua...

reason disebalik rahsiakan duit ni adalah supaya suami x amik sambil lewa tanggungjawab dia untuk beri nafkah... kadang-kadang mereka alpa... lagi2 bagi isteri yang ada kerjaya sendiri or ada income sendiri... bukan mereka jahat... tapi mereka TER-lupa je...

Yup... MR x pernah tau berapa baki gaji gua setiap bulan... sbb gua bukan jenis yang boros.. so x nampak apa gua spend... so dia sentiasa ingat gua sengkek... there4 setiap bulan dia bg gua nafkah... bila dah bank in nafkah barulah dia akan nampak gua beli spender cap tesco rm10 dpt 3 helai... sekian... hahahahaha...

2 comments:

Alynn Azmi said...

Gua nak comment..

Tapi takutt.....

Er,

Bila nak update entry baru ni? Dah habis khatam ni.

Hahahah. Hi!

kupu-kupu biasa said...

hahaha.. ok lawak.. apsal takut?.. gua ni nampak je mcm jahat n ganas mcm avril tp gua berhati barbie.. igt tu.. hahaha

ye lah ye lah nanti gua update... tunggu mak gua bebel kat dua dulu utk cr ilham.. wat masa ni dia sibuk dgn cucu dia..