Sunday, July 24, 2011

se-epot bersama dia..

setelah beberapa hari jadi pemandu pelancong... akhirnya gua kena hantar dia ke epot...


seperti biasa gua dan dia akan terconggok awal kat epot..


maklumlah, jalanraya sukar diduga.. kang terlepas flight naya je nak bli tix baru..


dah bosan duduk di rail besi, dia tarik gua masuk MPH.. gua layankan je..


dulu zaman jahiliah gua rajin juga membaca.. skang ni dh malas.. otak dh tepu.. pandai x jugak.. hahahahahaha... cam haram..


di sudut buku2 bahasa dia tarik gua lagi..


gua diri betul2 depan dia..


di tariknya buku dwibahasa melayu-thai... satu persatu dia baca dgn slang thai... gua gelak kuat gila... serious... buruk bebenor bunyinya...


"i think i need to buy this book".. katanya sambil menunjukkan kulit depan buku itu pada gua..


"why?.. it's not that u r going there pon kan?".. gua jawab sambil lewa..


"well im going to Bangkok next week remember?" dia tenung gua... gua pandang dia senget samil kerut kening..


"so?.. nape nak beli buku thai pulak.. Bangkok kan kat China.. ".. jawab gua dgn penuh kompidennya..


Dia gelak kuat x hengat dunia sampai merah padam muka dia... gua x pasti nape.. salah ke gua cakap tadi?.. Bangkok kat China lah kan?... ke Bangkok tu dah kat Myanmar?..


Dia berhenti gelak dan menarik buku Atlas... dibelek2 sampai ke muka surat yg dia nak gua tgk....


"My dear... Bangkok tu kat Thailand ye.. bukan China.. tgk ni".. gua tgk muka surat tu... ha ah lah wei... Bangkok bukan kat China tapi Thailand... hahahahahahahaha..


Kesimpulan dari entry ni... sila kaji peta dunia dulu sebelum buat statement.. hahahahahaha... Dusshhh... pengsan..

No comments: