Friday, December 7, 2012

Oh my gendutttt..

Kapal terbang airasia melabuhkan tayarnya ke epot oberdesea.. Again..

Maka ini bermakna, bermula lah operasi menggendutkan diri dgn makanan sarawak.. Yummmsss.. Ok lah x suma yumms sbb ada certain tu gua x pandai mkn... Ye gua tau makan masuk mulut, xkan masuk idung plak.. Maksud gua tekak gua masih x serasi lg dgn rs dia...

Teh c special... In semenanjung they call it teh tiga layer... Tp sumpah version kat swk maveles okayyy... Gua minum 3 hari sekali... Dh mcm mknan ruji plk gua rs..

Buah dabai... Dia kaler hitam.. Mcm kurma fresh yg blom kecut.. Rs dia? Mcm kentang masak lemak cili padi tanpa cili padi... Errrrrrrr... Ok fine gua x biasa mkn so sekali gigit je pastu kuarkan balik..

Durian merah... Wei sana ada durian isi kaler merahhhh... Ok fine sekali lg.. Abg ipar gua bli mkn anak beranak je x offer gua.. Pffttt... So gua x tau rs dia camne... Tp MR dgn berbesar hati blikan durian isi oren.. Kulit mmg tajam mcm durian biasa tp duri dia panjang2 n rapat2 mcm pulasan tp version durian... Errrrr.. Hahahaha... Lebih murang ah tu... Rs dia mcm nangka + custard+ durian... Sedap gila weiiiii tp mkn kompom lekat kat gigi duriannya... So sila jilat gigi dulu b4 bukak mulut utk bercakap... Hahahahahaha...

Mee kolok... Need i say more? Mee mcm mee maggie or mee kerenteng tp rs dia mcm ayam... Eh? Hahaha.. Ok tipu... Rs dia mcm mee kolok lh.. Susah nk gambarkan..

Lalapan.. Ok ni adalah nasi ayam penyet version sarawak... Byk sgt ulam dia.. Sambal belacan dia sgt sdp okayyyy... Ni gua mkn 2 hari sekali... Yes gua gendutt.. Dia bkn setakat lalapan ayam je tau, ikan kembung, ikan tenggiri, daging, udang n more... Dapppppnyerrrrrr... Ok gedik.. Sila tampar diri sendiri..

Kek lapis swk.. Xyah cite ah.. Mmg sdp... Hantaran gua mak mertua gua buat sendiri.. Syg mak..

Linut.. Kat brunei org panggil ambuyat... Dia chewy.. Mcm chewing gum.. Buat dr tepung sagu x silap.. Kenyal2 mkn dgn lauk... Gua x pandai sgt mknnya... Setiap suapan gua rs mcm fear factor sbb takut tersengkang kat tekak mati plk.. Hahahahaha... Abg ipar gua org Malaysia barat mkn relaks je.. Gua tabik lu abg..

Umai... Ok ni ala2 sushi... Sbb ikan tu x masak... Dia potong halus isi ikan tu then perah limau nipis or lemon then letak bawang n cili... Dulu ms x pernah mkn, gua mmg pk gua akan loya mkn benda x masak gini.. Tp bila dh cuba (thanks mak sbb susah payah gi tamu cari ikan fresh buat umai utk menantu.. Muaahh) rasa dia sdp gila ok... Ala2 kerabu.. Super love.. Habis semangkuk gua kerjakan.. Hehehe..

Buah kaler cekelat.. Ok fine aritu bapak mertua gua ada cakap namanya gua lupa.. Dia bulat kaler coklat.. Mcm bulat tempurung kelapa tu.. Tp dia x keras.. Bila potong, dalam isi kaler oren mcm mangga.. And yes, rs mmg mcm mangga.. Buah hutan kot... Tp sedap.. Ni xde kat sini ye kengkawan..owww MR ckp nama dia buah ambang.. (gua msg dia sambil tulis blog) hahahaha...


Nasi goreng corned beef.. Sedap gila.. Kat sana ada jual corned beef halal okayyy... Sini susah nk cr.. So sana nasi goreng corned beef sgt berleluasa.. Oh my genduttttt.. Sdp wei sedap..rs mcm nasi goreng yg dipenuhi dgn siatan daging yg lembut...

Ayam penyet bakar.. Mcm nasi ayam penyet biasa tp ayam tu ayam bakar.. Sedap juga.. Tp x cukup mencabar lh sbb x unik sgt..

Mee kampua ayam.. Mcm me kolok tp byk ayam... Membantu x? Hahahahaha...


Mee sapi.. Err adik beradik mee kolok..

Ok tu je yg gua igt gua mkn kat sana... Ekceli my mother dh blikan nasi goreng pattaya.. Kita is lapo.. Sekian..

No comments: