Monday, December 3, 2012

Gua jd lu.. Lu jd gua nk?

Hari ni 1st day gua naik keje setelah seminggu berjimba dgn kekasih hati.. Hahahaha... So ofcoz gua bz mcm gampang arini.. Gua xtau apa gua buat kat opis.. Sbb satu haram pon keje x settle.. Eh wait.. Ada 31 keje td tp dh siap 2...hahahaa.. Pergi jahanam dgn keje lain..

Nak jd kan crita gua gi opis lama gua utk jumpa big boss discuss pasal keje.. So sementara nk tunggu turn jumpa tu gua lepak meja kawan gua... Dia ckp dia envy gua.. Ble bercinta2 lg dgn MR.. Ble jalan2.. Dating2.. Tido rapat2.. Manja2..

Gua sengih je.. Minah ni sebenarnya kawen sama hari dgn gua... Dia bunting pelamin.. Menurut dia, walaupun pregnant ms tu dia tetap kena buat housework.. Kena layan suami.. Xleh jln2 sbb pregnant.. Now anak dh lahir, dia ttp kena buat housework.. Jaga anak.. Jaga suami.. Skang cara nak peluk laki dia pon dia kata dh lupa sbb bila tido anak akan ada in between dia dgn husband.. Xleh borak2 b4 tido sbb takut anak terbangun.. Xleh jln2 travel2 sbb dh ada anak.. Xleh mesra2 manja2 lps inyak dh kena tido since anak akan bangun dlm kol 2 nak menyusu.. So dia sgt envy gua..

Dia juga envy gua jarak jauh sbb xyah layan kerenah suami setiap hati.. X perlu jadi isteri mithali setiap masa n terpaksa buat kerja2 rumah walaupun penat bekerja.. Buat segala kerja rumh tanpa bantuan n sebarang ucapan terima kasih.. Boleh bgn lambat tanpa siapkan sarapan.. Ble baring2 n x kemas rumah setiap hari lps balik keje.. X perlu kelam kabut masak.. Dan mcm2 lagi..

Tp apa yg dia xtau ialah gua sgt envy dia.. Dia.xtau betapa bertuahnya dia.. Ble rasa ada kandungan dlm perut.. Ble tgk muka husband everyday.. Ble mkn mlm bersama setiap hari... Ble masak utk suami.. Ble pergi keje dgn suami.. Ble salam suami setiap hari.. Ble main dgn anak bila sunyi.. Ble rs bahagia berkeluarga.. N masa pregnant dulu ble merasa dilayan mcm princess..

Dia juga xtau betapa ramainya perempuan nk merasa loya2 mcm dia.. Pening2.. Morning sickness.. Giving milk to baby.. Dan bermacam2 lagi yg dia dh tempuhi..

Dia juga xtau betapa siksanya gua tahan perasaan rindu bila satu hari sibuk bekerja n dpt dgr suara MR mlm je.. Tu pon kejap sbb both kepenatan bekerja seharian.. Betapa gua rasa berdosa sbb x dapat layan makan minum MR sampai dia makin kurus dan sentiasa x sihat.. Dia juga x tahu betapa gua rasa x berguna sbb masih x mampu bg zuriat.. Betapa telinga gua sakit dgr caci maki perli org sbb x duduk serumah dgn suami n x pregnant2 lg..

Mungkin jika dia lebih bersyukur apa yg dia ada, dia akan sedar betapa beruntungnya dia..

Gua slalu travel bukan sbb gua suka tp sbb gua terpaksa.. Dah nama pn jarak jauh kan so kenalah travel utk jumpa.. Jumpa di tempat selain di tempat dia atau di tempat gua tu hanyalah bonus dan kebetulan tix ke situ murah.. So xde ape yg nk di envy kan sgt... Gua ni lebih rela celik mata je nmpk muka MR dr jadi tetamu setia epot.. Not fun pon.. Penat..

Sila doakan gua pregnant ye kengkawan.. Itu je pinta gua...

Owww and maafkan kesalahan ejaan gua.. Menghapdet pakai ai-pad mmg mcm gampang.. Xleh betulkan.. Lain yg gua click nak edit lain plak yg dia pi padam.. Kimaksss..

No comments: