Tuesday, January 29, 2013

kenapa gua x suka gi vacation?

mudah..

penat..

no... bukan penat badan tp penat otak... sebelum, sedang and selepas..



sebelum vacay...

gua kena pk mana nk gi.. negeri or negara mana nk gi..

gua kena pk cuti gua n MR... kena match kan..

gua kena pk tiket flight..

gua kena pk apa pengangkutan nak pakai sepanjang vacay..

gua kena pk nak berjalan kemana je vacay..

owww gua juga kena pk mana nak stay... hotel mana.. berapa harga... and kena tau apa ada sekeliling hotel..

gua juga perlu tau mana nak cari makanan halal..

gua perlu sediakan semua ubat2an berkaitan... like panadol.. rashes cream.. cream panas.. plaster (wajib sbb gua mmg kompem pakai... hahaha).. wet tissue if tmpt tu jenis suma jenis xde air nak cebok... (plis eh gua x pandai selet2 pakai tisu ni)

gua perlu bersedia dgn plan B if plan A gagal.. like tetibe hujan ke... tetibe xde teksi ke... tetibe tempat nak gi tu tutup ke... hape ke.. hitu.. hini..



sedang vacay...

gua kena susun jadual utk setiap hari... so gua kena make sure kami ikut jadual, if not takut byk tempat ter-missed... if ter-missed beban kesalahan akan ada atas bahu gua... cipet..

gua kena make sure if Plan A gagal, Plan B perlu berjalan and x termanggu2 pk mana or apa nak buat..

gua kena kira flow duit agar x over spend kat satu tempat je... duit kena asingkan, makan, tmpt tinggal, kenderaan, shopping, leisure..

gua kena jadi mak bedah yg ramah bertanya semua org kat sana utk sesuatu... tanya jln ke... tanya arah ke.. eh suma gua lah...

 kena ingatkan diri n MR apa yg kena beli as suvenir and utk berapa org... klu ikut gua selalu bli sikit je... lantak sana... tp MR kena bagi semua adik beradik  ipar duai anak buah bagai.. whatever.. 



selepas vacay..

gua kena make sure if ada yg bayar pki kad kredit (hotel selalunya)... lepas sampai umah je kena cepat2 settlekan sebelum lupa..

suvenir kena asingkan siap2.. takut nanti bercampur aduk and takut ada yg terlepas pandang..

baju suma kena collect and basuh...



bukan gua x suka vacay... suka... cuma gua x gemar part dimana gua kena pk semua.. penatlah... kat opis pk... then vacay pon kena pk... pulak tu MR jenis yg x suka pakai pakej... suma nak adventure sendiri... cisss... dia ah seronok adventure bagai tp gua yg pening nak set up semua...

kesimpulannya... sila hentak2 kaki nak pakai pakej gak... titik... 




No comments: