Friday, June 24, 2011

mana perginya??

rupanya semalam gaji..

patutlah staff gua banyak hilang.. hahahaha...

neway, hari ni igt nak Qada' happy dh gaji tu... wahhhh..

Gaji tu wei... gaji... yeeaaaahhhhh

sedang gua ber-ronok2.. tetibe dapat msg...

pelik..

sape je nak msg gua pepagi ini...

dgn cemas gua baca..


[Kau bila hendak transfer duit untuk bayar hutang bulanan kau kakak?? -mak]

aisehhhh... terbantuk ber-ronok2 gua tu.. dgn pantas gua online duit..


ini senarai gua kena byr kat mak gua..


1. duit keta
2. duit ptptn (gua yakin sampai anak ketiga gua masuk universiti pon gua x habis byr lg... hahaha)
3. nafkah cekodok (serious, elaun mknan dia melampau sgt.. mkn murah2 xmau)
4. duit jajan parents
5. duit minyak keta gua
6. duit asb (yg ni RM50 sebulan... tah bila nak penuh akaun pon gua xtau)
7. duit servis keta and road tax and insurance (memang kumpul setiap bulan coz nanti akhir thn xde lah sesak sgt nak byr)
8. duit touch n go(RM100 tiap2 bulan.. bengkok gua)


ini plak hutang gua pada pelbagai rangkaian..

1. bil broadband
2. bil handphone 1
3. prepaid handphone 2


ia tidak habis disitu..

ini gua x habis masuk duit makan gua hari2 kat opis..

kesimpulannya... tiap2 bulan gaji gua x berapa ada baki.. mujur duduk dgn parents.. atleast mlm and weekend gua mkn kat umah je.. pastu sewa umah gua xyah bayar.. hehehe.. kalau dok umah sewa mahu merana gua x berbaki langsung gaji gua tiap2 bulan...

ni nasib x kawen lg... perghhh... eh.. gua rasa gua xde tolak duit kawen pon kan?..

oh lupa... camne nak tolak klu duit x berapa nak ada baki kan?.. hahahahahaha... dusshhh.. pengsan 5 lap..

kesimpulan kedua... gaji kita terlalu kecik utk menampung kos hidup yg maha tinggi.. gomen patut benarkan pegawai utk overtime juga... sbb kami sengkek seperti pekerja lain juga... malah kengkadang jauh lebih sengkek... (coz kerani opis gua bawak honda sibik.. gua bwk keta msia yg lama je.. hahaha.. )


**gua tgh dlm keresahan... gua dgr ura2 jabatan lama gua nak tranfer gua balik ke sana... TAK NAK!!!!.. sana banyak backstabber n gua sgt depress disana... GUA KECIK HATI DGN OPIS LAMA GUA... GUA NAK STAY OPIS BARU NI SAMPAI BILA2!!!!... INGAT GUA SAMPAH KE??.. NAK AMBIK, TAK NAK BUANG... NOW NAK KUTIP BALIK... GUA RASA SGT TER-ANIAYA.. gua berdoa agar gua stay sini.. serious..

1 comment:

suffiakmal said...

sabar duh kau. aiseh, payah la aku dok pikir nak jadi dewasa nanti. mcm2 nak kena tanggung !