Wednesday, December 9, 2009

Kapal Terbang Kertas..

Setelah bercengkerama jauh dari bumi semenanjung gua akhirnya dapat hidu bau laptop gua.. atleast bau lagi harum dari ikan masin.. waduhhh capek bangat badan gua ni... mau aja cari rumah urut Sin Tat Sing di waktu malam gini.. tapi ngak diberi kenbeneran dari parents gua dong...

Tapi itu bukan cerita gua malam ni... cerita gua ialah berkaitan dgn pengalaman gua naik pesawat... pergghhhh.... ayat gua xleh blah... Pesawat... hahahaha...

neway, gua ni kampung gak rupanya... igtkan dah canggih skit pemikiran.. seperti mana yg kita tau AirAsia sediakan penerbangan tambang rendah.. tapi menurut kate brochure tempat duduk dia free sitting... masa bace tu otak gua dah ligat dah pikirkan cara utk gua rebut kerusi dalam pesawat... ala2 nak chop tempat duduk kat dalam bas balik kampung mase raya gitu...

Gua cadang bila sampai je gate yg ditetapkan tu gua nak usha line cilok terbaik... OYomatt... Gesssseettt.... Goooo!!!!... gua akn lari sepantas kilat untuk rebut tempat duduk terdekat dengan pilot... semua pakcik makcik atuk nenek ucu toksu paklang suma gua nak tolak tepi dgn rakus... janji gua dapat seat terbaik... gua dah gelak cam haram dah masa bayangkan tektik gua nak gunakan nanti... gua siap bukak buku sifir empat angka untuk melakar strategi penyelitan terbaik utk chop tempat gua..

gua dah bukak langkah baikkk punya sementara nak tunggu pramugari baju merah tu buka gate.. tetibe tgh gua posing baik bukak langkah, abang gua cuit bahu gua..

"ko buat pe ni dik?.. kekuda bagai.. "..

gua kerut kening tanda protes atas kebongokkan abang gua..

"aku nak lari chop seat lah... nanti seat ko x best jgn salahkan aku plak.. free sitting ni wei.. kang dapat tempat jauh2 camne? aku dah ah takut naik eroplen.."

Abang gua dah gelak cam haram sambil guling2 dilantai.

"seat mmg ah free sitting ngek tapi dah ada number... cuma x sure ko dapat seat mana.. xleh pilih... number seat airline yg pilihkan... adeiii.. lagipon aku dah booked seat number kita semua satu barisan" abang gua menghabiskan sisa2gelakknya yg x habis2...

salah gua ke?.. mana ah gua tau... gua igt kena guna method rebut kerusi.. informasi x jelas.. gua ni dah ah lurus orgnya... huhuhuhu...

**gua juga mati2 igt bila diaorg x sedia kan bridge nak masuk plane, diaorg suruh kita angkat sendiri bagasi masing2 and masukkan sendiri dalam perut kapal seperti mana yg biasa dilakukan kalau nak naik bas ekspress... kalau booth x buka, kena gi lari jap depan pilot sambil lambai2 dari bawah supaya pilot buka compartment booth barang tu... hehehehehe.... gila gua adaptasikan kesemua yg diguna pakai semasa naik bas untuk naik eroplen... hehehehe... lubuk betul gua ni rupanya...

1 comment:

zulfadzly. said...

yuhuuuu..finally ko balik jugak..giler bosan aku kat semenanjung ni xde ko..

apsal ko x naik firefly? kalau x leh jumpe dania..hahahaha..

**ade sebebier ker? huhuhuhu...malu ahh...