Monday, December 14, 2009

Kisah perkahwinan gua..

Semakin hari umur gua semakin meningkat… maklumlah, gua dah break dgn Edward Cullen.. gua dah banyak kali suruh dia tukar gua jadi vampire tapi dia xnak coz dia kate kulit gua dah cukup pucat.. and gua dah cukup cantik.. dia kata vampire mana gigit vampire lain… sibuk Tanya gua bomoh mana gua pakai untuk sembunyikan paku kat tengkuk… maklumlah.. gua jelita sgt..

Neway gua dah berangan baik punya tentang wedding gua nanti… gua nak buat garden wedding gitu… xyah jemput ramai2 sgt.. pening otak gua tgk org ramai2 macam nak gi konsert.. pastu gua xnak sanding.. rimas gua tgk org tenung gua atas pelamin… setakat duduk kejap2 amik pic xpe lah gua ble handle tapi klu duduk lama2 sambil kena tepung tawar…. Pergghhhhh… bercagu punggung gua..

Pastu doorgiv gua bg terus masa tetamu tgh makan… gua x berapa suka method org zaman skang yg kena salam kaut dulu baru nak bg cenderahati… tu nampak macam mengharap sgt org bg duit.. gua x suka.. gua jemput org dtg utk meriahkan majlis… bukan utk bayarkan hutang majlis gua.. tapi klu org bg gua duit gua x tolak… hahahaha..

Gua kalau boleh xnak pakai catering… gua nak family gua gotong royong dgn org kampong untuk masak… pastu penanggah gua upah ramai… gua xnak buffet style tu… gua nak yg hidang… everytime tetamu dtg penanggah bwk dulang makanan… mcm dulu2 punya style… nampak sgt meriah…

Lagu kawen plak gua xnak lagu melayu yg mendayu2 tu… gua xnak lagu saloma… gua nak lagu omputih… “from this moment”… “for u I will”.. “now and forever”… “forever and for always”… perghhhhh… sweeeeettttt x terhingga gua cakap lu…. lagu tangkap leleh, rock kapak and typical lagu kawen melayu suma gua xnak... x kena dgn jiwa gua...

TAPI….

Ni suma anggan2 kosong je… terlalu kosong sampai gua x terpikir pon gua mampu buat ape yg gua tulis tu…. coz memula sekali gua kena cari dulu org yg nak kawen dgn gua…. Xde pengantin lelaki pon xde guna gak buat majlis , ye x??..

Pastu ingat kawen ni seringgit dua ringgit ke sampai gua ble ade duit baki nak bayar duit upah penanggah yg ramai tu?.. x saving langsung…

Sedara mara sure kutuk caci maki hina sampai kiamat kalau xnak sanding… confirm gua akan dicop macam2.. maklumlah… sedara mara ni kan mmg suka tgk kesalahan gua… diaorg ala2 collect point Bonus link je… suka tgk gua bermasam muka dgn family..

Lagi satu, jangan harap lah mak bapak gua nak kasi gua pasang lagu omputih and jgn mimpi lah diaorg nak bg gua buat garden wedding… suma perlu dibuat dgn penuh tradisi… so nanti gua kawen siap sedia lah utk dgr lagu…. Selamattttt Pengantin Bahhhhharu… Ten Teren teng treng ten treng… Selamat Berbahgiaaaa…. Ten teren teng teng…. Selamattttt Keanak cuhhhhhcuuuu…. Selamattttt Sejahteraaaaa….. (macam haram... gua benci lagu ni.... agak biadap!!)

*gua maybe nk buat surgery skit... dah lama gua sabar... tapi harini dah makin teruk... so gua kena ngalah dgn penyakit gua... so secara penaakulan mantiknya, gua maybe akan lama bercuti dr blog... tu pon kalau gua gi surgery ah... if not then ade ah skit2 cerita nk kongsi... (klu gua jadi surgery, tolong tgk2 kan cipuden pls... kesian dia...

*jgn risau... belum ada lg yg nak kawen dgn gua.... hehehehe....

*entry yg ni sebenarnya perli cara halus gua tentang wedding yg gua br pegi tadi... and wedding2 sebelum yg gua pernah pegi... sama je... moden kan part yg x patut di modenkan... lagu zaman dulu2 tapi apa cite salam kaut baru dapat telur... bg free sudah... kedekut betul.... and ape cite kawen pakai lagu "Pasrah" Erra Fazira???... xyah DJ2 lah wei... pelik2 lagu kluar kang...

*banyak sgt yg becanggah dgn kemahuan family.... patutlah gua x kawen and takut nak kawen.... hahahahaha....

*mcm haram entry cite pasal kawen... tp ape ble buat... ramai sgt jemput gua gi kenduri kawen... so ni je lah cerita yg gua ada...

4 comments:

Unknown said...

betul nak cepat kawen lu ni...??
hahaha

kupu-kupu biasa said...

mmg x ah... sbb tu nama pon angan2... lu igt kawen mcm beli ikan kat pasar ke.. byk komitmen tu.. sebelum majlis... sedang majlis and lepas majlisss.... gua cuma list kan ape yg gua peratikan sepanjang gua jadi tetamu kehormat kat wedding kengkawan gua... lgpon gua nak kasi lu lepas kawen dulu... then only gua menyusul... menyusul cari jodoh.. hahahaha...

lagipon Edward Cullen dah putus dgn gua so gua xde mood nak kawen skang... hahahaha

pumkin said...

hahaha.. mengong statement ko iyek.. aku setuju, mmg KITE takde calon, sbb tu tak kawen laGiii ni..

haih.. lagu pasrah tu, aku ingat amy masa karaoke dolu dolu..

kupu-kupu biasa said...

hehe... yup.. terkonang2 lak aku cara dia nyanyi.. tangkap feeling abis...