Sunday, June 6, 2010

legend cinta yg gua kenal...

ketika itu gua baru tingkatan 3..

gua agak late bloomer... org dh start bercinta... tapi gua tingkatan 3 baru tahu apa itu cinta....

maka pada satu hari yg indah kami dipertemukan... perasaan gua tersentuh... gua mula sedar hati gua dicuri... gua cuba untuk membatukan hati tapi gua x berdaya... tarikan yg ada padanya amat menakjubkan...

dan ketika inilah... gua kenal ape itu cinta agung... cinta yg tidak hilang dimamah usia... dan tidak terliur oleh kecantikan duniawi... cinta itu bagai milik gua... kami mmg dah xleh berenggang... kemana saja bersama... parents gua pon xleh nak kate ape..

tapi... bila bayangan PMR semakin menjelma... hubungan kami dihalang keras... gua terpaksa akur... ahhh xpe... gua yakin lepas exam gua ble sambung semula proses percintaan itu... tapi sayang... dia menghilang... tiada sape yg tau dan tiada sape yg mengaku...


gua... dengan hati yg lemah... memecahkan tabung bentuk bangunan tabung haji.... kira punya kira ada lah dalam RM40.38.... gua mencarut seketika... ini mesti kerja adik gua pi sumbat duit satu sen dalam tabung gua... cehhhhhh...

dengan hati berbunga... gua menahan bas... gua tidak lagi menoleh kebelakang... mak.. ayah... ampunkan kakak... kakak terpaksa pergi....

dan setibanya gua di destinasi..... mata gua bersinar... kami dipertemukan semulaaaaa.....


dengan hati berbunga-bunga cinta... gua mendakapnya erat... hinggalah ada suara menegur...

"Amoi ahh... lu mau beli ini buku atau titak?.. lu saje suka-suka kasi peluk apa macam?.. nanti losak sape mau beli?"..

gua bingit seketika... kacau daun betul lah apek ni... dengan kadar segera gua keluarkan duit gua..

"Nahhh... amik ni... gua ade duit ahhh.. lu igt wa sengkek ke... "

tanpa menoleh ke arah apek sombong itu gua berjalan kegembiraan... akhirnya... dia milik gua..

novel "LAGENDA BUDAK SETAN".... GUA CINTA SAMA LU...



** doa gua utk melihat lu di adaptasikan jadi movie dah termakbul... namun hasil penceritaan nya amat merobek jiwa gua...

jalan cerita kelam kabut... macam nak kejar kapal terbang concorde...

mana mungkin satu lagenda terulung yg mengajar gua maksud cinta itu dimuatkan dalam hanya 1 jam 45 minit...

wei ada 3 cerita kot dalam satu novel lagenda tu... ape ke sengal lu muatkan ketiga2 dalam jangka masa pendek... kalau Ahadiat tgk cerita tu pon dia nangis wei... nangis sbb luorg dah hancurkan karya terbaik dia.. adoooiiiiiyaiiii...

and... gua tau ah lu pengarah untuk telemovie kat astro tu.. tapi x perlu lah semua scene lu close up... klu kat tv umah tgk close up xpe sbb tv gua kecik... ni panggung wei... panggung... close up lu buat gua pening... mcm tgk tv dekat2 thp nak juling... lu patut tonjolkan lebih kesetanan kasyah... and bertapa ulungnya cinta kasyah pada ayu... adeiii.. ni suma kejap2.. kelam-kabut... mengelelabah.. damnnnnnnn... tolong ah kaji betul2 karya seseorg tu sebelum gatal nak buat filem... serious...

the only thing yg gua ble puji pasal filem tu is Que Haidar... lakonan terbaikkkk yg gua pernah tgk... yg lain tu biasa2 je... blame it to the person yg buat movie tu... imaginasi dia cetek sgt...


**serious.. gua start bace novel tingkatan 3.. parents gua hanya bg gua bace buku ilmiah je... buku lain dia x bg... so sbb tu gua buat keputusan untuk x bace ape2 buku pon... heheheheh.. baru adil kan?.. kan?.. kan?..

**sori klu gua ter-emo pasal movie LBS tu.. gua ni walaupon Avril, gua ni sebenarnya peminat setia novel Ahadiat Akashah.. and Nicholas Sparks... Nicholas Sparks punya version novel yg diadaptasikan jadi filem suma memuaskan hati gua.. contohnya "A walk to remember" dan "Notebook"... mmg superb ah... maybe gua terlalu high expectation sgt kot utk melihat adaptasi LBS sebaik adaptasi novel2 lain yg gua minat... hmmmm.... gua rase kalau cerita tu org lain yg mengarah... like abg afdlin ke... khabir bahtiar ke.... sure cerita tu meletop... tapi nk wat camne... cerita tu pon dh kuar.... syg... syg... syg....

2 comments:

Unknown said...

gua tak tau ape bende pun pasal Lagenda Budak Setan...
haih...

kupu-kupu biasa said...

lerrr... xde ape yg pelik... lelaki x ramai yg bace novel tu pon... tapi gua rase better lu capai novel tu beb.. bace.. then lu tau erti cinta... which of coz... lelaki mcm kasyah tu x wujud.. hahahaha