Thursday, September 30, 2010

adakah anda juga pengembala haiwan jenis ini?


dulu kala... masa gua tadika.. heboh satu Malaya tentang penemuan haiwan peliharaan yg sgt alien...

zaman anak ayam kaler2...

perghhhh.. anak ayam kaler2 gini tgh top habis masa tu... org kampung suma berebut2 nak bela.. gua pon xnak kalah gak... walaupon gua baru tadika time tu, gua bercita2 tinggi untuk buat Wak Dol AJK Masjid tu jeles.. hahahahaha...

so gua pujuk bapak gua baik abessss... gua dapat setengah dozen.. hijau, pink, purple, merah, biru and oren...

tapi yg pelik nya.. setiap hari ayam gua tukar kaler.. kengkadang hijau ade dua.. tapi kengkadang hijau xde terus and pink overdose banyak pulak... gua x pasti samada ayam2 ni tukar kaler ikut cuaca or suhu sekeliling macam jam Boy London tu... hahahaa.. klasikkkk!!

rupa2nya ayam kaler2 ni x thn lama.. jangka hayat dia pendek.. dalam 2 hari gitu klu x kena gaya mati lah dia.. and yg paling tragis, dia mati penyek abis badan.. macam belon yg dah xde angin... serious gua x tipu... coz gua buat sisatan lengkap terhadap ayam2 tu selepas 3 hari berturut2 dia tukar kaler... penat je gua cerita satu kelas yg ayam gua buat magik.. rupa2nya bapak gua yg buat magik gi bli ayam baru setiap kali ayam gua mati.. hehehehe..

**gua rasa dari insiden anak ayam kaler2 ni mati penyek lah wujudnya "nasi ayam penyet".. dia tukar sikit penyek kepada penyet utk tujuan komersial... hahahahaha.. logik bukan?...

3 comments:

Unknown said...

Dlu gua beli 5 ekor, yg besar dgn jayanya cume sekor...
Da besar kalernye putih semua, sembelih abes...
Dgingnye liat sket dri dging biase, hampeh...

Unknown said...

Masa kecik2 aku xda anak ayam.. aku curi jiran sebelah. masuk poket. mak aku terkejut poket aku bunyit ringtone anak ayam.. hahaha

Sorry beb..lama tak tengok bog ko. aku bz skit skang. Aritu ko tanya mcmna nak jadi follower blog org kan? ko klik jer follow.. klu ko guna email utk blog ko gmail, ko masukan emel tu. klu guna ymail.. masukan emel tu..

kupu-kupu biasa said...

biskutmarie.. serious lu makan ayam tu?.. klu gua x sanggup... hehehehe..


redbloodx.. xde hal.. aku pon bkn update selalu.. bila ade mood then ade ah cite.. oowww... ok.. nanti aku try..