Wednesday, September 22, 2010

Konversasi bersama kerani gomen..

dah kali ke 18 ratus kali gua tgk jam.. rasa mcm x afdhal x tgk jam.. dgn harapan kerani yg vavi dan bermuka menjengkilkan tu perasan yg gua ni kejar masa...

setelah separuh masa kedua.. akhirnya number gua dah berdekatan..

tetibe...


kaunter tutup.. lunch time..


pundekk!!..


gua ketuk kaunter dgn manja..

"Kak.. tinggal saya and pak cik ni je kot kat sini.. xkan sy nak tunggu sampai pukul 2pm kot.."

kakak tu buat muka x endah.. "dik dah lunch time.. tunggu lah nanti pukul 2.. lagipon ramai cuti raya lagi.. xde org nk ganti'

gua dah start membara.. raya dah berlalu lama kot.. dah dua minggu x silap gua.. apa jadah x naik keje lagi??.. baik bg gua je keje ni.. "kak.. x mati pon kalau akak settlekan kami berdua dulu.."

kakak tu buat bodoh dan blah.. Vavi tahap max..

gua dengan selamber mengatakan.. "xpe lah kak.. (gua benti jap bace tag kat cermin kaunter).. hhmmm.. Kak Z******* Ali, En. H**** tu saya kenal sgt lah kak.. nanti sy akan sampai kan salam akak ye kat dia.. selamat tukar jabatan"

gua buat2 nak blah.. tetibe kakak tu panggil gua balik..


(setelah settle.. pakcik yg sgn gua tadi tegur gua)

"dik betul ke adik kenal pengarah dia?"

gua sengih...

"ha ah.. saya mmg kenal dia pakcik.. kenal sgt.. cuma..... dia yg x kenal saya.."

pakcik tu gelak x hengat.. "tapi mana adik tau nama pengarah tu?"

gua sengih lagi.. " kat dinding belakang kaunter tu kan ada carta organisasi diaorang..."

hehehehehehehehehehehe...

kesimpulannya.. kita semua memang kenal sangat dgn suma orang atasan setiap jabatan... tapi mereka je x kenal kita... hahahahahahaha


**gua rasa lelaki perlu lebih bijak tanya soalan... especially bila gua tgh bz and tgh multi tasking.. sila jgn sms gua utk tanya "watpe tu?".. soalan lain pleaseeeeeeee... sehari dua hari gua ble layan.. tapi kalau satu hari dekat 15 kali tanya, itu dah mengundang kemarahan... kang gua bertukar jadi the Hulk kaler pink kang brtau.. camne nak menang hati gua kalau x creative ni?.. haiisshhh...

12 comments:

BISKUTMARIE(",) said...

tak dose ke beb..?
hahahaha

kupu-kupu biasa said...

ehh of coz lah x dosa.. gua x tipu ape.. gua mmg kenal org atasan dia.. cuma diaorg x kenal gua.. hahahahaha.. see.. mana ade tipu.. betul ape tu..

zulfadzly said...

takde istilah tutup kaunter bg perkhidmatan awam walaupun waktu lunch hour..selagi belum pukul 5 kaunter perlu dibuka dan ada pegawai..tolong beri saya nama pegawai dan jabatan tersebut untuk tindakan sy..




*kau bajet ko menteri JPM zul??? hahah..tp serius..aku pulak yg malu membaca..sbb manusia ni lah rosak imej org gomen yg lain..mengong!! alasan masih ramai yg cuti raya sgt x logik..ni bukan raya ke-3..tp dah berbelas..

Redbloodx said...

mmg ko ni ade sifat2 yg aku nk la beb. haha.. tp apakan dya ko tu muncul terlewat skit jer...

Aku xbersalah tau. Dosa ngn ko pon x. haha

kupu-kupu biasa said...

Zul.. ko menteri kat blog aku.. so diampunkan.. hahaha

redbloodx.. apakah?.. ciri mendanya? aku nak tau gak.. kot2 lah org lain nampak ape yg ko nampak... untung2 esok dapat jodoh.. hahahahaha

Redbloodx said...

ko punya celoteh x membosankan aku. ko punya pemikiran matang..

Redbloodx said...

beb..bak lu punya id fb..gua nk add lu.

kupu-kupu biasa said...

oowww.... ko lom dgr aku bebel lg... mase tu baru ko tobat nak dgr aku ckp.. hahahaha.. eii, camne nk follow blog org?.. aku masih gagal lg.. hahaha

kupu-kupu biasa said...

fb?.. hahaha.. aku bukan aku lah wei disana.. lgpon klu ko tau aku camne nanti ko pengsan 18 lap.. x caya tanya zul.. dia tahap mamai2 5-6mlm..

zulfadzly said...

mula2 mmg mamai 5-6malam..tp aku kene terima kenyataan..dia...dia..erm..erm..hahahahahahahahahahah...


*beb..bagilah aku kekuatan!!

Anonymous said...

awk mmg bijak.. :)

Cik_Noor said...

takut bila sebut nama orang atasan,
aper laa akak tu, dah alang2x tggl dua org jew. wat je laa kan. bukan susah sgt