Saturday, July 31, 2010

..pemberitahuan...

perhatian!!

pemberitahuan:

.... pada sesiapa yg berkenaan... ye.. sape yg agak2 ter-bingit atau ter-kompius nape gua tukar2 background blog gua ni... x perlu gusar... sebab gua pon bingit dan kompius juga... macam haram gua nye background yg sebelum ni hilang ntah kemana... setelah 8 jam berusaha... gua akhirnya bercadang utk pki je backround yg sedia ada ni sementara ye...

...pada sesiapa yg x berape buta IT cam gua, sila lah ajar gua camne nak pakai background buatan sendiri.. sbb gua dah start tensi ni... gua igt nak guna pic yg gua amik dalam sesi fotografi alam bangunan gua tu.. tapi x sure camne nak buat... so sila tunjuk ajar gua yg buta IT ni ye..

...ampun dan maaf dipinta sekiranya backround gua x timbul2 gak... gua pon xleh nak check sbb broadband gua ni macam haram... dia xnak load utk gua view... vavi..

7 comments:

Unknown said...

nak gua ajar ke?

kupu-kupu biasa said...

lu sudi nak ajar ke?.. gua terima je tunjuk ajar lu tu... serious gua nak tukar latar belakang blog gua yg dah sgt feminin dah gua rase ni... hahaha

Helmet Putih said...

gambar ko tu upload kat photobucket ke atau image host pilihan...ambik url dia...pastu kat edit html cari area body post...tambah kod background : url(alamat url gamabr tu)no-repeat atau repeat;
background-attachment: fixed;

kupu-kupu biasa said...

uishhh.. kompliketot nya.. aku amik kat ape ntah name web tu.. cutest blog kot namanya.. ko ajar aku camne nak guna pic sendiri plis... step 1..2..3 gitu.. hahahaha

Helmet Putih said...

ko pergi dashboard...pastu...design...pastu edit html....cari bahagian ini...

/* Content
----------------------------------------------- */
body {
font: $(body.font);
color: $(body.text.color);
background:URL( url gambar anda ) no-REPEAT center;
BACKGROUND-ATTACHMENT:FIXED;
}

nak cari url gambar tu kena upload gambar tu ke akaun photobucket atau image host yg lain2

Unknown said...

Sorry gua lambat reply beb. lu punya abang long dah tunjuk. so gua xpayah nak tolong lagi. tapi klu lu nak gua tolong ajar yang len plak ok jer..

kupu-kupu biasa said...

lu nak ajar gua ape?.. lu ajar gua hafal ayat2 lazim ble?.. gua ade interview yg memerlukan gua hafal semua ayat, doa, hukum bagai suma...