Monday, August 13, 2018

Entri Paling Sedih 2018 Part 7


Terus terang gua cakap… hati gua hancur… x sangka semua lagu sedih2 yang gua suka dengar and gua letak dalam folder “tangkap leleh” tu semua now pasal keadaan gua sekarang… crumble gila wei… susah gila nak pretend xde ape jadi sedangkan setiap benda disekeliling lu… setiap nafas yang lu amik adalah berkisarkan dia… pedih… pulak tu kerja gua banyak menggunakan otak… serious… kadang xtau opinion apa yang gua carut bagi… harapnya betul lah… jangan makin kena saman dah lah… hahahah… tapi terus terang gua cakap lagu-lagu dari BTS (Korean Group) banyak bantu gua get thru this painful phase… ntah lah… xtau nape… padahal gua banyak into balad song… soothing barangkali…

Gua harap siapa2 yang baik dengan gua ni jangan lah kena apa yang jadi kat gua ni… rasa nak mati sgt… sampai gua berdoa masa solat “Ya Allah… aku mmg dah tak tertahan dan tak termampu untuk terus mengatasi ujian yang kau beri ini Ya Allah… kemampuan aku telah sehabisnya aku gunakan Ya Allah… aku mohon kau kurangkan lah ujian ku Ya Allah… kau bantu lah aku Ya Allah… Kau permudahkan urusanku Ya Allah sesungguhnya aku bukanlah insan yang kuat Ya Allah”… sampai mcm tu sekali gua berdoa dan merayu… sbb gua mmg dah x boleh nak bertahan lg dengan patah hati ni… dengan ayah sakit… gua sakit… kena cerai pulak tu… pada usia sebegini lg…. ingat senang ke nak masuk semula dating game at this age? Ingat ada ke org nak kat gua dah? Otak dah terpikir nak tempah rumah orang tua-tua siap2 sebab nanti dah tua xde sape nak jaga… sadis bukan?

Gua still x pasti berapa lama gua perlukan untuk betul2 bangkit semula dari semua kejatuhan ni… ujian yang datang pada gua bertimpa2… bagai langit hempap gua… jalan mana yang gua amik tetap nampak buntu… serious… x sangka… orang yang gua cinta… orang yang gua balas cinta dia setelah dia usaha dapatkan gua tu buang gua mcm ni je… xde bagi gua peluang terakhir pun… atleast cite “Cinta Teragung” tu Aaron bg gak si Siti Saleha tu masa sebulan untuk hati dia terbuka untuk cintakan balik bini dia… ni gua x dapat apa wei… nak cakap kat fon pon x dapat… msg pon xnak balas… kalau dia balas pun mainly benda yang sama repeat2 sebab dia dah xde modal nak ceraikan… nak cerai sbb curang gua x curang… nusyuz, gua x nusyuz… murtad?, lagi lah x mungkin… so bagi dia menjauhkan diri terus lagi bagus so gua x dapat hidu kecurangan dia… Allah tu Maha Mendengar dan Mengetahui… kalau dia nak tunjuk tu kejap je… nak selindung mcm mana pun akan terbongkar juga…

Ex Pumpkin suruh gua bercuti tenangkan fikiran… tapi gua serious xtau nak kemana wei… sebab ayah x sihat… gua x sampai hati nak tinggalkan dia kat sini semata-mata nak tenangkan diri gua… selfish sgt gua rasa.. xpe lah… mana tau dengan pengorbanan gua ni Allah akan temukan gua dgn org lebih baik kan?... walaupun rs mcm mustahil sikit sbb gua mmg kerjaaaaaaa manjang… x pon balik umah… mmg payah lah nak tgk gua berpeleseran di luar… zaman berpeleseran tu dah lama gua tinggalkan ms gua baru kawen dulu.. haishhhhh…

Gua x harap banyak… gua harap MR dan family dia kena kifarah… what goes around comes around… dia lupa kot dia ada adik beradik perempuan… anak buah perempuan dan one day mayb dia ada anak perempuan juga… gua harap mereka akan kena apa yang diaorg buat dekat gua ni… baru dia tau mcm mana perasaan nak mati kena cerai masa lu sgt memerlukan sokongan seorang suami… mcm mana perasaan kena khianat dengan orang yang lu paling syg.. mcm mana maruah lu di buang dalam tong sampah… macam mana perasaan hina tu… sempitlah rezeki lu aniaya orang mcm ni..


Lu ingat x sedih ke tgk ayah yang x bermaya kena dialysis menangis sebab anak dia kena cerai masa dia sakit? Tak tidur malam orang tua tu… gua xkan lupa apa lu 1 keluarga buat kat gua sekeluarga wei… mcm mana kami tahan malu bila orang Tanya raya kenapa laki gua x balik2… bantai dapat dosa free je tipu cakap lu x balik sebab keje… padahal lu sdp berjalan naik kete gf lu kat sana… kemain jaga kete gf… siap video call gf lagi… bini sendiri lu xnak pulak vid call… bunga pun lu x pernah bagi bini lu ni ha… kesian dia… asyik kena faham yang lu x romantic… asyik bersabar dan pujuk hati… tapi akhirnya ini balasan lu… betina tu boleh plak lu bg bunga masa Valentine… plg bangsat lu bg betina tu bunga fav wife lu yang wife lu dok bg hint dia suka bunga tu… tp sampai kesudah dia x merasa dapat apa-apa bunga dari lu… haishhhhhhhh…. 


Bersambung

No comments: