Monday, August 13, 2018

Entri Paling Sedih 2018 Part 6


Ini flashback balik.. gua x cerita ni dulu sbb nak luorang suspen… hahaha… sbb ni highlight and plot twist..

Malam 25 Jun 2018 gua doa sambil baring sebelum tido… gua minta Allah tunjuk gua apa yang gua nak tau sangat… gua nak tau sangat punca MR tetiba berubah dan nak ceraikan gua.. lalu lepas berdoa gua terus tertidur..

Allah Maha mendengar… terutama doa-doa hambanya yang dianiaya…. 26 Jun 2018…. Semua penipuannya terbongkar.. berdetup2 mesej masuk… semua gambar-gambar MR dengan perempuan yang dia dating tu sampai kat gua… even msg2 dari warga kerja ofis dia yang menyatakan bahawa MR dah dating dengan perempuan tu sejak awal tahun lagi… while ada certain pic adalah bertarikh November 2017…

Nak tau apa paling worst? Date dimana ayah gua pengsan (24 April 2018) tu ada pic MR tengah bercanda mesra dengan betina tu di Tim’s Seaside Lodge di Miri… gua call msg semua mcm nak mati dia x angkat until biras gua suruh laki dia cari MR bgtau ayah pengsan… babe… serious lah… lu ble nite outing bbq bagai dengan betina lain while bapak gua fighting for his life… babi lah kau ni…

Mesej-mesej yang gua dapat juga menyatakan bahawa mereka berpegangan tangan jalan di bazar ramadhan… dan juga di Miri.. orang ingat tu gua sebab perempuan tu chubby2 gak Cuma tak pakai tudung…  budak tu satu tempat kerja dengan MR.. (familiar kan info ni?.. mcm yang ustaz bgtau)
Berderau darah gua…

Gua juga perasan masa birthday MR… MR x dapat dihubungi… but fon gua somehow detact MR di Kundasang… and lu nak tau apa yang best?... birthday betina tu pun around that time gak and that bitch ada post kat IG dia during that time dia di Kundasang (late post but terlalu coincident sgt) … eh setan iblis betul lah mamat ni…  ni ke orang yang kata sayang gua separuh mati tu….

So selama ni yang dia dok blame cerai ni semua adalah disebabkan gua Cuma wayang je… sebab kalau ikutkan bulan November tu gua dengan dia gi dating kat Langkawi kot… tengah bersuka ria suma.. balik2 dari Langkawi lu curang dah?.. Bulan 12 sampai Februari tu semua pura-pura je ke kasih syg tu?... eh x baik tau… selama ni kasih syg gua pd dia ikhlas je.. x baik tau…

By d way later on gua dapat tau dia balik umah mak dia pakai kete betina tu eh… Nissan ASX… kemain… nak gf have-have aje… sanggup tinggal bini yang keje gomen ni… padahal dulu dia kemain bangga cite kat org pasal gua… eh dasar sundal… Basically mmg family dia dah tau kewujudan perempuan ni but diamkan aje dan x bgtau gua apa sbb nak jaga maruah family dia kononnya… weiii lu lupa ke dalam penceraian ni ada dua pihak?.. Lupa ke aib dan maruah family gua?.. mcm gua ni xde nilai langsung… 28 tahun bapak gua jaga gua dengan baik… serahkan kan gua pada tangan family lu untuk jaga gua… tapi lepas tu lu 1 family khianat dan aniaya gua sampai macam ni.. siap cakap if semua x dapat settle nak biar sampai jadi takliq… Ya Allah…. As a mother boleh eh mulut lu sebut takliq?... tau tak takliq tu antara cara paling hina nak ceraikan anak orang sebab lu akan abaikan terus dia zahir batin 3 bulan ( or 4 bulan.. x igt ada tulis belakang sijil nikah) berturut-turut pastu perempuan tu yang kena ke Mahkamah mohon untuk sahkan takliq… apa brengset sgt lu ble terfikir sampai mcm tu nak buat kat gua… apa dosa gua pada family lu? Ya Allahhhhhh…

Ohhh ya masa si setan tu sibuk xnak datang court settlekan cerai, a week b4 date court dia gi jalan-jalan dengan gf dia gi Penang ye… amboiiiiiiiii… cibai sgt perangai kau jantan… nak ceraikan betul2 wife pun payah nak balik JB… tapi boleh plak fly gi Penang untuk bersuka ria… ye lah barang haram mmg lg sdp kan… sedih lah kalau fikir… padahal dia yang beria sgt nak cerai… bila kita dah mudahkan cara, tinggal dia dtg court je pun susah sgt nak datang…



Bersambung

No comments: