Monday, August 13, 2018

Entri Paling Sedih 2018 Part 2


Gua terus bgtau adik gua… dia terus set appointment jumpa satu haji ni… katanya pandai scan org… yup ternyata mmg ada org ketiga ganggu…

Lepas tu mak gua dapatkan nombor 1 ustaz ni… gua ni dalam skeptikal pasal benda-benda gini gua layankan je lah.. so gua pon gi umah ustaz ni dgn mak gua… 

Sampai-sampai dia mintak nama gua suma lah… gua explain psl MR yang berubah… gua xtau sama ada betul ke MR ni kena sihir ke mmg dia saje jadi jahat… so ustaz ni mintak izin nak solat hajat dulu… after a moment dia jumpa gua blk… muka dia berubah… dia suruh gua duduk pandang kiblat.. terkejut gua… apsal plak ni… gua nak ubatkan MR tp apa kaitan dengan gua plak… so ustaz pegang kepala gua pki sarung tgn suma lah… tp gua dok diam je… Lps abis tu ustaz cakap… dia bukan sekadar hantar pada suami… dia hantar pada awak sekali… Gua Tanya ustaz yang gua ni period non stop ada kaitan ke… dia kata mmg lah itu salah 1 tanda dia… terperanjat gua… now br make sense y tetibe period gua mengada xnak habis2 selalunya saje2 xnak dtg period berbulan2 ni apsal terbalik plak kan… scan dua kali elok je xde pon Nampak yg gua patut dh period ke ape… sbb dinding Rahim dh tebal utk next period so y on earth gua always forever spotting… sakit plak tu…  mana plak dtg darah coklat hitam tu kan…

Ustaz kata Ubat-ubat yg gua makan tu suma mmg xkan jalan sbb dia pegang kiri kanan kat Rahim gua…. Weiiiiiiiiii mmg masa gua scan kat spital kiri kanan wei suddenly kilang telur bengkak… siap nak operate ni ha… but doc hold operation sbb badan gua x respon tu ubat-ubatan tu… ye lh risau lah kan… apsal x jalan plak… dua jenis ubat stop period terbagus kot.. Hosp Pakar wei.. neway… ustaz bagi air penawar… suruh datang blk lepas seminggu… dia nak keluarkan lg… sebab yang lain dia dh kuarkan… yang kat rahim or perut x kuar lagi…

A week later gua datang jumpa balik… ustaz solat hajat dulu then datang balik kat gua cakap benda yang dia hantar tu xnak keluar walau dah minum air penawar rukyah bagai tu… so ustaz keluarkan lah… adalah dekat 2 ekor kot kali ni.. haritu mcm dah kuar 3 gitu… eh berpesta ke hape ni dalam badan gua?..

Gua tak paham wei… apsal sampai cara hina macam ni dia buat untuk dapatkan MR.. banyak lagi lelaki single luar sana… apsal lu nak gak kacau rumahtangga gua yg aman damai sentosa ni wei?... Lu tau x 9 tahun gua ni dgn MR… susah senang sama-sama.. bahagia je.. sampai hati lu wei… x cukup MR lu mandrem gua sekali… tapi gua rs dia hantar kat MR biasa2 je… or maybe dia x hantar kat MR pun.. dia hantar kat gua je supaya MR benci terus dengan gua, tawar hati bagai..  sbb mcm biras gua dulu, dia hantar kat biras gua je… laki dia elok je xde sihir… sbb dia nk laki benci tgk muka dia je smpi xnk balik… bahaya lah wei org sana ni… jenis pki dukun bomoh bagai nak laki org…
Ooo did I mention ustaz bg hint siapa yang hantar?... well it turns out that org yang hantar tu keje sama tempat dgn MR… Dekat sgt dgn MR dan MR selalu berurusan dgn dia.. MR dah salah org cerita masalah dia dgn gua kat org tu and org tu pon take action… Ustaz kata MR dapat through makanan… now mcm2 terlintas kat otak… MR baru2 ni like tahun lepas mohon untuk pindah sini or offshore so dia ble jumpa gua often… permohonan dia akan hantar through department dia so ofcoz org ni tau… and MR punya department ni lately selalu ada makan-makan… selalu yang belanja yang lady ni… xtau lah dia atau orang lain but hint dia mcm mengena.. hmmm… ustaz also mention dia slalu manipulate MR with words so MR dgr segala “nasihat” or arahan dia… and MR mcm under her charm lah..

Family MR? hahahhahaha… not helping… now terasa silap pilih mertua… igtkan diaorg jenis org baik2.. yg syg menantu… heiiii ppl I syg mertua I hokayyy skali gini jdnya… choiiii….
Ooo if u r wondering, period gua stop dh.. badan gua respon elok je ubat doc bagi… period pd masa ubat yang ke 28(sbb ubat ms ni start placebo effect aje)… habis ngam 7 hari kemudian tanpa spotting menyakitkan dan berpanjangan tu… so ble operate dgn selamatnya insya- Allah…

Susah nak percaya kan?... ya… itu juga perasaan gua ms mula2 tau… selalu dgr jadi kat org je.. x sangka now jadi kat diri sendiri… xtau mcm mana nak react… nak percaya susah.. x percaya x boleh pulak… so gua hanya go with the flow… mayb betul sihir… mayb MR just nak jd jahat sbb dah jumpa perempuan lain… ntah lah…

Neway.. gua dah jumpa few ustaz termasuklah Perubatan Syifa’… and dari 8 orang yang gua rujuk, semua kata mmg ada org hantar sihir pemisah tp x nyatakan pada siapa… and dari 8 orang ni, 4 mmg kata ada orang hantar sihir jin pemisah kat gua… ye dekat gua..  sebab 4 orang ni je yang boleh scan… lagi 4 xleh scan or xleh scan terperinci tapi boleh bagi air penawar je lah.. air doa rukyah..  x pasti semua benda tu dah keluar dari gua ke x… ustaz yang last gua pegi tu kuarkan 3…  dia kata asal 1 je orang hantar tp benda ni attract semua benda x elok lain… tu yang jadi banyak… so far gua focus diri gua je… sebab MR ni according to ustaz as a wife gua perlu izin dia kalau gua nak scan dia unless mak dia yang minta tgkkan then xpe sbb mak x perlu minta izin anak (sebab tu ustaz kat Miri boleh nampak kat MR pon ada benda tu… sbb tu dia kemaruk dgn perempuan tu… 2 org actually kat area sana confirmkan).. but since sana x buat apa so MR mcm tu je lah… dia pun bukan caya… mak dia pun x heret dia berubat… setakat suruh ustaz tgkkan aje.. dah tau apa mslh pun gitu je.. mcm merelakan plak.. ntah lah…

Benda yang paling gua x suka sangat berubat ni sebab kena ingat minum air penawar on time and mandi limau with garam rukyah or air penawar lepas asar tapi sebelum maghrib… rushing balik keje nak settlekan mandi ni mcm d flash dah gua rasa… hahaha… so far mandi guna method ustaz-ustaz terkemudian x rasa apa sangat… tapi mandi air limau dengan garam rukyah tu mmg terasa beb… akan seram sejuk rasa nak demam… effect garam kot… ntah gua x pandai saintifik2 ni..

Gua actually rasa 20% je sihir ni effect relationship gua dgn MR… yg 80% tu  mmg dia yang perangai babi.. but since gua anggap entry2 ni semua as a diary untuk gua ingat sampai hari tua so gua cerita gak lah apa yang gua lalui pasal sihir ni so that gua x lupa.. and so that gua ble ingatkan diri gua bahawa gua dah usaha bukan x usaha… dah sehabis usaha dah… doa dah… usaha dah… merayu dah… semua dah… so tiada penyesalan di kemudian hari..


 bersambung

No comments: