Monday, August 17, 2009

Sebab atau alasan terbaik nape korang jgn terlanjur dgn bf

Aku ni de ah perfect or pandai agama yg serba serbi tapi benda ni suma ada logic tersirat yang aku rase korang kena pikir masak2 sebelum menyerah secara bangang dan gonjeng dgn bf korg.. trust me, aku paham yg korang tu ter-over syg bf korang and aku amat paham sgt ayat semaneesss madu bf korang and janji2 seindah syurga dunia diaorg tu… tapi plsss ah wei… kalau dia betul syg korang, dia sanggup tunggu sampai sah.. neway, ni beberape benda yg aku dapat bentangkan tentang apa yg kengkawan aku bgtau and apa yg jadi kat ex aku dgn ex gf dia dulu… Oh by the way isu ni tetibe berbangkit bila ade lah sorg kawan aku ni tanya aku pasal topik ni and end up ada perdebatan skit pasal isu ni...


Agama

Aku yakin setiap agama yg ada kat dunia ni menegah dari kau buat ehem ehem before kawen… mmg maybe kau x pakai tudung or pakai skirt pendek, tapi itu bukan bererti korang kena buat benda x elok yg lain nya juga... so what korang pakai seksi… yg penting maruah diri tu tolong ah jgn sampai tercela… rugi tu satu hal… dosa besar tu beb.. lu orang ade beran ke nak tanggung di akhirat nanti?..


Masa depan

Memang skang korang xkan rase ape sebab tgh seronok.. korang pernah terpikir x if bf korg tu tak jadi kawen dgn korang kang camne?... dia lelaki senang.. busuk2 or dah buat banyak kali pon xde org tau coz xde tanda… and once dia x ngaku jer kau nak kate ape?.. and trust me.. tetap ade girl yg akan terima dia sepenuh hati regardless or kotor yg dah terpalit kat dia tu.. and as for u girls… hhmmm… tanda sah2 ada kat kau.. bukti pon sah2 ada melekat kat kau.. kau x ble nak menidakkan.. memang ade lelaki yg akan terima kau, tapi berape ramai sgt yg kite dgr sanggup terima perempuan yg dh barai?.. cakap mmg senang tapi yg lakukannya tu x ramai…

Fine.. memang maybe ada yg kawen gak dgn bf yg dah layukan diaorg… tapi berape kerat jer??... kau yakin ke kau akan tergolong dalam golongan yg bernasib baik skit ni?.. and confirm ke nasib baik??... ntah2 dah ade isi…


Mengandung

Ye aku tau… kondom ade rite?.. pil ade rite?... kau confirm ke benda tu benar2 dapat lindungi kau?.. benda tu pon buatan manusia lah wei…. Kite manusia ni byk kelemahan.. accident do happen… so dari kau risau bila period tetibe jer dtg lambat.. kan ke elok kau elak jer buat benda tu before kawen… so bila x buat xde ah kau risau separuh mati kalau x datang period on time…




Psycho gf

Ni jadi kat ex-gf kepada ex-bf aku.. serious… bila korg dh bg sebelum masanyer korang akan jadi gf yg sgt psycho yg akan menyebabkan atau saje2 dijadikan sebab oleh bf korang untuk tinggalkan korang..

Korang akan lebih aktiviti pemantauan bf korang.. setiap gerak geri diaorg kau akan rasa curiga and nak tau.. ini disebabkan korg tau korg dh xde ape sgt nak offer to other guys… and korang dh bazir permata berharga kat bf korang so korang xnak ah dia curang and gi cari perempuan lain.. korang juga akan start membayangkan benda2 merepek yg bakal terjadi pada relationship korang bila bf korang lambat angkat phone or tibe2 bz…

Korang juga akan start jadi gf yg terlalu dependent dan amat merimaskan… (satu lagi point terbaik utk bf korang tinggalkan korang)… korang juga akan jadi kuat mengungkit.. sebab korang rase dulu b4 bf korang dpt, bf korang layan korang sweet jer tapi bila dah dapat, bf korang start dingin and macam x berminat dgn korang… dan seperti biasa korang akan start bayangkan yg bukan2 dan akhirnya jadi sangat psycho sampai bf korang dgn mudah dapat gunakan point ni utk tinggalkan korang..


Keterujaan

Ok lets face it… aku tau ramai yg buat statement yg diaorg kawen sebab nak hidup bersama and whatever shit tapi main thing is that kau nak halalkan ape yg haram kan?.. kalau dah ble dapat benda tu tanpa perlu berkawen, then watpe kawen?.. keterujaan utk first nite akan berkurangan or maybe xde langsung since x kawen dulu pon dia dh ble dapat ape… so ke-excited-an nak tunggu first nite tu mcm dah xde… perrgghhhh… gua mmg tunggu part keterujaan tu beb… hehehehe…


Mati

Hmmm… fine let say bf korg ni mmg betul2 nak kawen dgn korg tapi at the same time dia nak test drive dulu before kawen… korang pernah terpikir x yg ajal maut tu ditangan tuhan… what if x sempat kawen dgn bf korang tu tetibe tuhan ambik nyawa dia.. apa nak jadi kat korang lepas tu?... sape nak tanggungjawab atas erbuatan bf korang tu??.. wei… aku bukan nak doakan benda2 buruk jadi kat bf korang… tapi kite xtau lah wei future kite macam mana…


Pakai Buang

Aku ingat lagi kata2 ex aku... SENANG DAPAT SENANG TINGGAL... aku rasa korang pon paham ape maksud aku kan... kalau kawen, prosedur dah banyak... duit pon banyak pakai dah... so possibility utk ditinggalkan oleh suami tu susah skit ah compared tu ditinggalkan bf.. atleast kalau ditinggalkan suami pon kau still dapat duit and beberape kelebihan lain.. title pon janda so org xde ah expect kau dara lagi so org xkan pandang serong sangat dgn kau compared to kalau org dapat tau kau dah terlanjur...


Parents

Kalau alasan2 kat atas tu still x kukuh utk korg… how bout parents?... korang pernah x pikir yg korang akan hancurkan hati parents korang sehancur-hancurnya… pikir pasal mereka setiap kali niat nak “menyerah” tu muncul dalam otak korang… kesian mereka…


So kesimpulan yg aku ble nyatakan ialah jangan lah buang maruah korg tu kelaut hanya demi cinta... bazir doohhh... benda tu best kejap jer... ayat manessssss mane pon kau kena kuatkan pendirian kau... kau kena yakinkan diri kau terlebih dahulu... then only kau ble tangkis ayat2 manesss bf korang ni... fine.. aku tau ble tahan ramai gak x suka pendapat aku ni but then ape adehal... ni blog aku... and ni pendapat aku... memang nampak kolot untuk dalam dunia yg serba moden ni... tapi percayalah... ini jalan yg terbaik... lagi2 plak kite ni org yg dikelilingi adat, budaya dan agama... bukan mudah untuk mencari org yg betul2 ble terima dgn ketelanjuran kite tu... sedangkan yg masih x terusik tu pon ramai lg yg x kawen and memegang title andartu... bukan ini cara untuk buktikan kesucian, kedalaman, ke=kemaruk-kan dan ketulinan cinta korang pada bf korang tu... kalau apa yg korang buat selama ni stilll x cukup utk buktikan betapa sygnya korang pada bf korang tu... then tinggalkan je lah lelaki macam tu.. sikit2 nak bukti... pastu nak bukti cara yg salah plak tu... kalau diaorg x caya korang syg dia setelah ape yg korang dah buat... then belom tentu lepas korang bg tu pon dia akan caya ketulusan cinta korang tu... kalau trust dah xde dalam relationship, then bukti dah tidak diperlukan lagi.. titik..

No comments: