Wednesday, February 24, 2010

Ummi Kalsom..

Nama ni bukan nama samaran.. memang nama betul... tapi bukan nama gua.. nama mak gua pon bukan..

Bermulanya kisah depresi gua disebabkan minah ni lah...

Bila balik je rumah, hati gua jadi gelisah... perasaan gundah... jantung berdegup kencang dgn irama yg x menentu... tapak tgn berpeluh.. kaki mengeletar.... otak plak tgh rancak memikir strategi untuk memboloskan diri.. serious gua dah ketandusan idea... masuk harini, genap kali kelima perkara ni berlaku... memang sah gua akan kena bambu.. tapi nk wat camne.... benda dah jadi... gua merapati ayah gua yg tgh main waterkaler... mcm budak kecik je gua tgk dia main kaler2 kertas besar yg dipenuhi gambar rangka bangunan tu...

"Ayahhhhh.." tersekat2 suara gua... ayah gua menoleh...

"Adik hilangkan lagi lah ni ye?.." gua angguk lesu..

"Nah... ni last.. hilang lagi ayah xnk ganti... biar adik kena marah dgn cikgu sebab x bawak".. gua angguk... mata dah merah... gua nak caci tapi zaman ni mana pandai lagi so gua cuma mampu jerit "eiii Ummi Kalsom jahat... nanti masuk neraka.."..tapi dalam hati je lah... hahahaha..
(amacam? sopan x ayat gua masa zaman ni?)

Neway, Ummi Kalsom ni kawan gua mase tadika... dulu masa tadika gua x brape Avril... gua tahap Balada je... Ramlah Ram kot... ~apa khabar mu disana...lama sudah x berjumpa~~~ Ewahhhhh... ok sambung balik... Ummi ni dok sebelah gua... dia suka cubit pusing... ntah mana dia belajar ntah... so gua agak cemas sepanjang kelas.. meja dia hak dia mutlak... xleh nak tresspassing langsung... apa2 yg masuk dalam area liputan meja dia akan automatik jadi hak dia... nak dijadikan cerita pensel kaler gua cap Luna selalu masuk table dia... so dia bukan amik sebatang... dia terus amik sekotak... mafia dowhhh dia.. gua gerun... fuuyoooooo... so kesimpulannya gua selalu pulang kerumah tanpa pensel kaler gua... ayah gua dah naik fedup dah dgn misteri kehilangan pensel kaler gua ni... tapi sebab gua sorg perempuan dia layankan aje.. kesian dia... gaji dah lah kecik masa tu tapi abis duit beli pensel kaler gua je.. Masehhhh Ayah... I Love U alotttt...

Neway, dalam ke-mafia-an Ummi, ada satu kisah menarik ttg dia yg gua igt... mase tu kelas omputih... gua mmg sepatah haram x paham coz kat umah gua cakap perancis je dgn nenek gua.. so bila cikgu tanya gua dtg kat dia nk ape, gua cakap ah "teacher i want to kencing at jamban".. cikgu senyum kontrol tahan gelak... cipan je... pastu si Ummi ni bangun konon nak betulkan ayat gua..

"eh mak kite ajar kan, kalau nak gi toilet kena ckp omputih dgn cikgu tau..."..

gua angguk kagum... gua dgr je ape dia cakap sambil angguk.. betul ke x gua xtau... tapi bila cikgu gelak besar gua yakin jawapan dia salah... dia cakap..

"Teacher I want to go to London"...

3 comments:

Unknown said...

tolong adjust kan gua dgn umi kalsom mmber lu tu...
hahahah..
:D

kupu-kupu biasa said...

apakah???

beb... gua last jumpa dia masa tadika... hahaha... so skang gua agak hati2 dgn sape2 nama ummi kalsom... mane ah tau kot2 kawan tadika gua yg agak ganas tu..

Akif Mazlan said...

i want to go to london also,
hak3,,