Friday, January 29, 2010

kebenaran yg sukar ditelan..

...kengkadang, kite dah jumpa org yg paling sesuai dgn kita.. jiwa selari.. hati serasi.. emosi menari.. senyum berbunga senang,
TAPI waktu ketemu si dia itu pula yg menjadi masalah.. detik itu bukanlah waktu yg sesuai utk membina mahligai bersama... terlalu awal... terlalu rapuh dan samar2 masa depan...

PASTU,

...kengkadang, bila waktu dah sangat sesuai.. ekonomi dah mula bernafas lega... tiada terbit halangan keluarga.. jiwa juga sudah bersedia untuk bersama selamanya,
TAPI pasangan yg ada dgn kite tu pula bukan pasangan yg paling sesuai dgn kita... jiwa berpaling... hati merintih... otak bercelaru..



**ini alasan yg gua selalu guna utk pujuk hati gua bila baru lepas break... gua pon xtau camne gua ble terpikir benda ni suma.. tapi gua rasa ni merupakan kebenaran yg pedih yg harus ditelan oleh semua org... cuma nak ngaku dgn tak je...

6 comments:

Mala Normala said...

mmg sgt2 btol...gua pun penah mengalaminye..then mayb akan melaluinye sekali,dua kali @ mayb again berkali2 selagi x berjumpa yg btol2 sejati...hanya hati ini yg memahami....

kupu-kupu biasa said...

gua juga mengalaminya... hahahaha... serious ble buat persatuan...

einaz ;D said...

einaz selalu jer kena mcm tu..;(.
sabar jer la..

ikanpari said...

itulah real life....tak sume yg kite nak kiter dapat...aku da blaja sume tu mase aku darjah satu, aku nak ais krim connetto, mak aku tak belikan..sedih siot mase tu...

Pepatung Mematung said...

beb persatuan kau tu open lagik x?.. aku nak join ler.. aku pon melalui saat2 ni sumer.. selalu lak tuh..

cik bunga said...

tu ar nma nye kehidupan..
kalu sume kte nak trus dpt mmg x thrill ler.
everything happens for a reason~