Wednesday, November 4, 2009

Resakse bernama Tobi..

Di suatu kepulauan yg indah.. dimana semua penduduknya hidup dengan keadaan hampir bahagia.. wujudnya seekor Resakse bernama Tobi.. Tobi ni ala2 monopouse skit.. kejap ok kejap plak angin timur laut.. namun Tobi ni pandai bermain kate2 sehinggakan penduduk kampung "Hampir Bahagia " ni sanggup menerima Resakse seburuk perangai Tobi...

Kepandaian Tobi ni sedikit sebanyak telah memperdayakan Raja Kepulauan tersebut untuk membiarkan Tobi bermaharajalela di kepulauan tersebut.. Namun, apabila kehilangan penduduk kepulauan itu semakin ketara, beberapa orang Puteri kepulauan itu mengambil keputusan untuk menyiasat keadaan sebenar.. amatlah terkejut apabila mereka mengetahui bahawa Tobi telah memukau seluruh penduduk kampung dengan kata2 indahnya dan telah memakan mereka hidup2 tanpa mereka sedari.. Puteri2 itu sahaja yg terlepas pukauan kerana mereka bukanlah tergolong dari orang yg mudah memakan kata2 indah.. apatah lagi kata2 indah itu datang dari seekor Resakse yg ntah mana asal usulnya..

Puteri2 ini kemudiannya mengadu perkara ini pada ayahanda mereka yg sah2 memang dah tangkap mashukkk lah dengan kata2 indah si resakse yg licik ini... Puteri2 ini kemudiannya telah dimarah, diherdik dan dihina dengan teruk kerana ayahandanya merasakan mereka ini berdusta.. pendudukkepulauan itu juga menyalahkan Puteri2 itu sedangkan mereka inilah yg pada awalnya memberi keyakinan pada para puteri yg Resakse bernama Tobi ini yg bertanggungjawab..

Dengan hati yg lara Puteri2 tadi telah membawa diri ke kepulauan yg lain... tanpa disangka2 mereka lebih bahagia dikepulauan baru itu.. malahan mereka telah mendapat kebahagiannya sepenuhnya... tiada lagi keadaan hampir bahagia...

Sepurnama berlalu... kepulauan "hampir Bahagia" telah dilanda todak.. Tobi terbunuh... kepulauan itu menjadi huru-hara dan tidak bahagia.. dengan tidak semena2, nama kepulauan itu terpaksa ditukar menjadi "sengsara akhirnya"..

Puteri2 tadi telah mendapat perkhabaran hiba itu... mereka hanya ketawa riang sambil berkata.. "padan muka.. tu lah.. dulu kami dah warning xnak percaya... skang gasaklah korang sepulau sengsara.. Ada aku kesah?"


**lupa nk inform yg Resakse Tobi ni bijak2 sengal.. tak macho langsung.. sanggup dia tipudaya satu pulau untuk buat as if Puteri2 ni yg salah sebelum sempat Puteri2 ni tadi jumpa ayahanda mereka... laknat betul method dia.. memalukan suku kaum Resakse je... Patutlah tak dapat tender berlakon cerite Otromen.. takde seni Resakse betul.. bangang..


**moral of the story.. lain kali jgn dengar cerita satu pihak... ayat manesss ni jgn termakan sgt.. Tobi pon satu, tamak haloba and sape suruh messed with Puteri2 yg bijak pandai.. masakan badan Tobi yg sebesar T-Rex bisa ditutup dengan daun semalu... lain kali kalau nak untung, bincang sama2 agar untung bersama... baru rahsia anda yg keji tidak terbongkar....

8 comments:

zulfadzly. said...

demikian lah adik2 cerita cikgu kupu2 arini..dah..g main gumpal tanah liat!!


cinabeng ko!! ko demam ker?? terlebih makan nasik ayam free eh!!

kupu-kupu biasa said...

ha ah.. demam perasaan... lakhnat betul si Tobi tu..

Pepatung Mematung said...

klasik siot cerita kau.. aku suka.. Tobi wan kenobi ni bangsat yer.. makan org yg bg peluang untuk dia hidup dalam komuniti..

kupu-kupu biasa said...

hahaha... good name.. tobi wan kenobi.. gua suka...

zulfadzly. said...

weh..mane ko menghilang ni..memang dasar kupu2 betol..ade org attack ko ngn ridsect ker?? balik la..cepat la pulang ke pangkal blog..

aku rindu...hwarghhhh..ngaku!!

zimy said...

haha..lawak2..tapi tobi tu nama mcm penjahat dlm cerita naruto je.copy ek? hehe

kupu-kupu biasa said...

zul.. aku ade je lah.. cuma cite je xde... xkan nak tulis pasal aku gi shopping plak.. poyo.. xde cerite sensasi.. nanti ah aku pikir apa nak update.. aku bz menyumpah Tobi..

zimy.. serious aku xtau.. naruto pon aku x tgk.. hhmmm... tapi since tu watak jahat kire match lah...

Anonymous said...

bgus2 at least ko ada initiatif nk cte pasal hikayat purbakala..aku setujulah ape2 pon yg ko cte ni..cayalahhhh!!