Tuesday, October 27, 2009

Misteri Ke-ghaib-an Gua

Kehilangan gua menjadi tanda Tanya pada beberapa pihak.. gua larikan diri.. mencari ketenangan diri.. menguatkan hati yg pincang dan fikiran yg bercelaru.. memberi ruang pada jiwa untuk meleraikan kepedihan..

Gua..

Gua..

Gua gi vacation… hahahahahaha…

Bingit siot Beyonce tangguh concert.. gua dah beria2 mintak cuti.. dah setting rambut baik punye.. dan2 tu gak dapat tau Beyonce tangguh.. cilake betul..

Namun demi utk memenuhkan masa cuti gua dari dihabiskan dgn tido, gua gi vacation sama kengkawan gua.. perghhhh.. vacation yg mantap.. gua dah x heran dah dengan konsert Beyonce.. apa barang Beyonce tu.. huh!!..

Namun dalam ke-gumbiraan gua terselit selulit gak peristiwa2 yg bakal meng-up-kan nama gua dalam persada blog ini.. hehe.. mestilah nama gua up kat sini sebab ni kan blog gua… hahhahaha…


Peristiwa Satu

Apa kes start2 gua nak mulakan operasi bersosial gua je, gua dah gaduh dengan beberapa org cina Singapore yg agak pundek xde budibahasa.. igt gua x bayar ke tambang bas.. gua pon bayar lah.. cash lagi… kimak tol ble sound2 gua suruh blah dari tempat dia which actually kesilapan nombor tempat duduk jer.. yg palng bangsat sekali ialah dia pon salah tempat duduk rupanya.. cilaknat betul.. sepanjang gua duduk gua tau dia tgk gua so gua buat2 tido sambil menongkat kepala gua tapi jari yg lain suma gua bengkokkan and tinggal jari yg marvelous tu je gua kasi lurus.. hamik kau.. 1jam lebih ko tgk jari gua yg memberi seribu makna tu.. gua bukan marah ape.. xleh ke bebudi bahasa.. gua rasa cina Negara ni pon tau adab.. lu dah ah dtg Negara org.. jgn ah biadap main jerit2 kat gua.. gua belom pekak.. cakap elok2 x bleh ke.. lagi mau halau2.. Biadap punya pendatang..



Peristiwa dua

Balik saje dari banjaran yg agak sejuk tu gua naik escalator nk ke tingkat atas KLcentral.. escalator tu saje nak sabotaj gua..Boleh plak dia tersengguk secara tiba2 ketika gua tengah baik punyaaa usha satu mamat ni yg sah2 tgh turun tangga betul2 sebelah escalator gua.. sebabkan terkejut dengan senggukkan halilintar escalator tu, gua dengan tak semena2 ble terlepas cakap dengan suara yg agak2 kekuatannya “Oh Comel”.. dammitttt… malu siot.. tak pasal2 kantoi apa yg gua tgh pikirkan time tu.. kawan gua dah tahap guling2 dah kat depan gua… serious gua rasa nak bakar escalator tu..



Peristiwa tiga

Seriously gua kagum dengan orang kebanyakan di KL.. turun naik LRT untuk bawa mereka ke destinasi pilihan.. kalau kat negeri gua ni ade LRT, gua yakin gua sesat and salah naik tren beratus kali.. kaki gua sure tersadung mana2 pintu train… serious gua ngeri… lautan manusia yg ramai berpusu2 dan berbondong2 merempuh masuk LRT.. gua plak bantai terlepas train sebab gua x brape pandai bab2 cilok ni.. serious gua tabik lu org… handal.. gua x pernah terfikir ada life lain selain dr naik kenderaan sendiri.. teksi atau bas tambang… ye lah.. negeri gua mana ada LRT… dulu masa kat sana pon gua tau naik bas je.. tu pon pergi tempat dekat2.. kalau gi jauh tu maksudnya ada lah org yg amik gua bawak jalan2.. serious gua kagum.. tetibe gua jadi cam budak kampung yg sgt jakun bila tgk gelagat manusia kat LRT station... neway gua xtau beza STAR, PUTRA or LRT.. sama kot... ntah... gua tau komuter and monorail je.. sbb tu je yg nampak sgt bezanya.. hehe...



Peristiwa empat

Org selalu gi Genting untuk berjudi.. gua dan kengkawan dalam kabel car main UNO.. dikira berjudi tak?.. hehehehe



Peristiwa lima

Gua tak berapa paham konsep backpacker tapi gi makan kat fastfood and kedai2 yg harganya tak menunjukkan yg kami tgh backpacker… hahahaha… kopak duit gua..



Peristiwa enam

Gua gi genting untuk amik pic je.. dah tua2 ni x larat nak main theme park dia.. hahahahaha… gua malas nak beratur 5km sebelum main game dia.. macam haram.. Genting patut buat something bout quantity org yg masuk theme park.. macam haram penuh.. pastu game banyak tutup.. bazir duit gua je..



Peristiwa tujuh

Ape kes gua gi ikea untuk beli karipap je?.. hehehehe



Peristiwa tak bernombor

Ni xde kena mengena dgn vacation gua… gua bingit jer balik2 vacation bukak blog ada org komen suruh gua join blog dia… x gentle langsung… lu tgk blog gua.. lu layan… lu komen… klu blog lu best.. gua akan join sendiri tanpa perlu disuruh… ada paham???..

And… gua bingit sebab zul xnak explain kat gua nape dia msg gua bahase puitis secara tibe2.. hahahaha…


**serious gua terserempak dengan ramai mamat manesss kat Kolumpo tu… perghhhhh… teruja gua seketika..

** tengah gua shok2 bersosial tetibe dalam lubuk hati gua yg paling lubuk ni gua ble plak teringat kat “MR”.. entah kat mana dia skang eh.. tgh buat ape agaknya tu.. igt kat gua lagi ke x.. dah berpunya ke belom… huhuhu.. cilake.. hilang ke-Avril-Lavign-an gua..

6 comments:

Unknown said...

pegi jenjalan bukn nak ajak...
adess...
gua keciwa...
:(

kupu-kupu biasa said...

bukan gua xnak ajak tapi all girls lah wei.. mana gua nak campak lu.. lgipon klu gua ajak lu nanti lu xnak tackle gua.. lu asyik tgk kengkawan gua je.. hahahaha

zulfadzly. said...

**peristiwa satu**

hahahah...kenyang la cine tu tgk jari mabeles ko tu..xbengkak ke jari ko sejam camtu?

**peristiwa dua**

aku la yg comel tu..mekasih!!

**peristiwa tiga**

kalau ko rempuh masuk n selit2..nescaya pasti ade sorang dua yg jatuh dari landasan..xpun dipijak ko!! aku pun xtau nak bezakan bende alah tu..

**peristiwa empat**

depends pada niat!!
neway..sape memang?

**peristiwa lima**

ko org kaya..boleh laa..

**peritiwa enam**

aku setuju!! aku pernah mengalaminya!!

**peristiwa tujuh**

sah lu dah parah beb..parah..parah..

**peritiwa tak bernomor**

sape makhluk tu wei? folo xleh dipaksa..sama cam cinta..hahahahah

ni aku marah!! apsal ko tulis gak..ko mmg berani ehh!! kan aku da ckp..salah send!! kalau aku nak ayat ko..aku xgune ayat tu..aku gune lagi romantis punyer..cair la lemak2 ko kalau bace!!

yg manessssssssss ramai2 tu org yg same..aku la!!

eleh..apsal ko x fly je kesane jumpe MR tu??..tambah sket duit sampai la..

kupu-kupu biasa said...

kaya.. ha ah.. aku mmg kaya.. kaya dgn carutan.. hahaha

oii.. lemak2 jgn main ek... sensitip issue..

Pepatung Mematung said...

aku sangat into part kau termelatah tuh.. wakakaka... bangang.. sia-sia jer kantoi apa kau tgh pikir.. lawak termaju dekad ini.. wei kau mmg melatah ker?..

kupu-kupu biasa said...

x ah.. x melatah.. cuma masa tu aku terlebih tekun usha mamat tu.. mmg otak penuh dgn bayangan dia saje.. dan2 time tu esculator bangang tu ble tersengguk... tu yg terlepas ayat tu... hehehehe.. xpe.. aku yakin xkan terserempak lagi dgn dia since aku dh balik ke tempat asal... hehehe