Sunday, October 4, 2009

Perkara-perkara yang aku paling benci bila bercinta..

1. dia yang beria2 mulakan segala langkah untuk meg-start-kan relationship… pelbagai kata2 indah yang tak tercapai dek akal ku dia akan guna.. ayat manes umpama gula, stok kalau semut makan ayat dia t upon ble kena diabetes.. TAPI, once kita dah start terima dia.. dah tangkap cintan… dah terima dia sebagai pasangan.. dia akan start berubah.. kali ini proses menyelamatkan dan membentukkan relationship akan jatuh pada kita.. so kalau apa2 jadi kan relationship (yg x elok semata) kita akan dipersalahkan.. dammit..

2. bila bersama bukan main gedik liuk lentuk manja dengan kite… tapi bila depan kawan2 dia… mcm haram.. mula lah nak tunjuk ego lelaki dia.. mula lah nak tunjuk hero.. masa tu lah dan2 nak marah2 kite and bangkang apa yg kite cakap..

3. balik2 kite je yg kena mengalah.. kang kalau kite x ngalah memang sampai kiamat lah perbalahan tu xkan dapat diselesaikan..

4. kite pulak yg kena mintak maaf walaupon kite x salah…

5. masa dia perlukan kite, kite kena ada untuk dia… tapi bila kite perlukan dia… huh!!.. perli caci maki herdik kutuk yang kite dapat… dan2 masa ni kata kite ni manja sgt xtau berdikari.. Oooowww kau buat boleh plak..

6. dan2 lah dia akan reka cipta idea bernas untuk buat kite cemburu.. till at one point, kite nak kenalkan dia dgn kawan2 kite pon kite cuak…

7. benci betul bila dia start jadi “owner” kita.. segala pergerakan perlu diberitahu.. bertindak mengikut arahan… xleh bangkang… agak dictator.. dia je yg betul..

8. dia akan mula membahagikan masa dengan cara x adil… family.. agama.. bola.. sukan.. kengkawan.. kerja.. setelah segala macam benda baru lah masa terluang tu untuk kite… which means 5 minit sebelum dia nk tido… tu pon kalau igt nak tepon..

9. dulu masa mula bercinta bukan main rajinnya dia taip msg.. panjang berjela… YM pon lancar je… fesbuk pon bantai bg komen… kat tagged plak rajin bagi luv.. tapi bila masuk bulan ketiga rship.. jgnkan fesbuk… nak msg kite pond ah malas.. jumlah perkataan dalam msg pon makin hari makin sikit.. dari “dari okay sayang thanks”.. kepada “ok syg” kemudian kepada “ok” dan seterusnya kepada “k” dan akhirnya bila masuk bulan ke4, msg kite pon dia dh x balas.. alasannya sama … BUSY.. alas an paling bodoh.. kalau aku bz nak mampos pon ble sempat msg kau masa aku tgh jalan ke tandas… nape kau x boleh?.. skang pakai telefon mudah alih… mana ada kabel yg perlu diheret bersama.. so kau ble taip sambil jalan..

10. kata cintakan kita… tapi kenapa dia jadi org yg paling kerap sakitkan hati kita and buat kita menangis??????

11. gua paling bingit bila diaorg gantung gua x bertali… kite ni kawan ke?.. dah couple ke?.. ehh dah break ke?.. time off tu maksudnya nak putus ke?.. kita ni ada future together ke x?.. kau ni nak kawen dgn aku ke atau sekadar nak penuhkan masa lapang??.. aku ni sape je sebenarnya kat hati kau??

12. dah pandai ubah kita jadi orang lain… orang yg dia x dapat criteria tu dari kite so dia paksa2 gak kite untuk berubah sampai mencecah tahap piawaian dia.. macam haram..

13. Bila birthday dia dah dekat… reason aku mudah = tak tau nak bagi hadiah ape..

14. bila ada family members atau kengkawan dia rasa kite ni x cukup bagus.. and diaorg start mengapi2kan kita..

15. bila tetibe kita sedar yang kita tak sepatutnya couple dengan dia dari mula lagi… terlalu banyak perbezaan… terlalu banyak jurang pemisah… terlalu banyak halangan..

*gua terdetik nk buat entry ni sebagai tanda protes terpaksa melayan curahan hati seorang lelaki muda (bf kepada adik angkat aku).. baik aku tulis entry blog dari dengar curahan hati merepek dia tu.. sejuta kali aku bagi nasihat pon outcome dia gampang gak.. sangatlah tak matang.. balik2 nak sedih sebab kawan2 dia dapat keje best2 and dia stuck keje biasa2 jer and kena part time study... aku rasa macam nak tenyeh2 tapak kaki aku kat muka dia.. aku yang lebih berkelulusan dari dia pon keje macam haram.. ramai lagi yang senasib dengan dia.. yang mempunyai nasib lebih teruk pon ade... relaks-relaks sudah.. marah2 bentak2 benci takdir dan rezeki takkan ubah ape2.. doa dan usaha tu penting... kalau setakat kau ber-YM dgn aku instead of belajar elok2, then xde maknanyer kau nak berjaya...

**gua masih insomnia.. cilake.. siang x tido... malam pon x tido.. otak gua dah xleh handle dh ni... perlukan rehat dalam kadar segera... adakah ini petanda aku merindui seseorang????

8 comments:

Mimie.Candy Cane said...

i felt sorry for that guy,i mean bf adik angkat u tu..


he need to find another good listener..

Mimie.Candy Cane said...

one more thing, u dont need to publish my comment if u dont like it..it just honest feels from my heart.

*peace*

cik bunga said...

btul la ape ko kata..
lepas bercinta, br kuar d truth color masing2. then br sedar byk sgt xserasi.. byk sgt berbeza pndpt..byk sgt itu ini yg ms mula2 knal indah jek.. tp sb da terlanjur couple nk xnk teruskan jgk sb xnk hurt ble break off. smp satu tahap its burst sendiri huhuhu.

kupu-kupu biasa said...

mimie... xde hal.. but the thing is u r x there to listen all his crap... ramai lg org tertekan dgn hidup... dah dapat keje syarikat besar pon nak bising2.. beria mintak nasihat... tapi bila org bg nasihat dia xnak dgr.. bila diam dia kate kite xnk dgr luahan.. bila respon dia counter balik... serba salah.. baik update blog.. neway... ya it's a pity he cant used me as a listener to all his solvable prob... he should find someone else that can stands his annoyingness.. hehehe.. macam zul kena ah.. memula ble tahan tapi dh lama2 bingit gk nak dgr luahan yg ntah ape2... hehehe.. betul x zul?


cik bunga... gua dah agak dh.. lu mesti suka entry ni punya... hahahahahaha

Pepatung Mematung said...

wakakakaka... gue sukerr sangat lah entry lu nih beb.. sangat mengena dgn sanubari

gue sokong lu tak layan bf adik angkat lu nih.. aku pon pernah terkena.. mintak aku bg pendapat tapi bila bagi aku pulak yang dibahasa-bahasakannya.. siap speaking lagi kau.. wakakakaka... dia ingat aku bebal sangat bahasa omputih tu.. padahal aku lahir kat bora-bora island.. hehehehe...

kau gi klinik lah beb.. sakit puan ke apa ke yang berpatutan.. dah kronik sgt dh tu..

kupu-kupu biasa said...

sakit puan ada kena mengena dgn xleh tido ke?.. ko biar betul wei... hahahaha

zulfadzly. said...

tu tandenyer ko rindu aku..takde kene mengenna dgn insomnia..hahahha..

cesss!! sempat gak ko menyelitkan kesah aku eh..

kupu-kupu biasa said...

zul... cehhh.. perasan.. ko tu yg rindu kat aku kan?.. kan?.. kan?... kau mandrem aku ek sampai aku xleh tido?.. hahaha...