Tuesday, October 13, 2009

Perkara tambahan yg korg patut tau pasal girl..

kalau x silap lah kan, gua pernah ada entry tajuk lebih kurang ni dulu tapi ini ada ah skit info extra... gua malas nak add kat entry tu so gua tulis sini sudah.. hehehe... ni gua dapat masa suft internet tak tentu hala.. (seperti biasa.. hahahaha).. tapi ada gak yg gua dapat dr pemerhatian dan pengalaman hidup gua yg tragis... huhuhu..

1. Sangatlah turn off kalau seseorg lelaki itu terlalu serious… girl suka have fun… so dia x berape nak berkenan sgt kalau lelaki tu terlalu serious setiap masa.. sebab tu ramai lelaki yg kelakar dapat awek cun2… x caya ko tgk je si Nabil..

2. Jangan main agak2 jer apa yg girl tu tgh rasa… better ko tanya girl tu sendiri pasal perasaan dia tatkala tu…

3. Bila girl kata dia tgh sedih tapi airmata tak kuar… tu maknanya dia dah banjir dgn tangisan dalam hati.. korg je yg x nmpk.. so sila pujuk..

4. Perempuan sukar mencari kelemahan org yg dia sayang dan cintai.. sbb tu banyak sgt yg cinta meng-khinzir-buta… ceiishhhh… gua lah tu.. dammiittt…

5. girl suka share their feelings… tapi method mungkin berlainan.. kengkadang melalui lagu2 yg dia dgr.. poetry.. drawing or penulisan… sebab tu ramai girl ada journal sendiri or blog.. (tapi gua lain sbb gua cite pasal org and bukan pasal gua.. hahaha.. )

6. Percaya atau tak, kalau girl tu ada minat kawan sekelas atau seopis atau ape2 se- lagi, and tetibe ada pic beramai2, dia akan tgk pic org yg dia minat dulu coz nak tau perempuan gedik mana yg diri sebelah mamat tu.. then only dia baru tgk pic dia.. hahahaha…

7. cara terbaik korg nak belajar teknik2 or tips2 nak jadi romantic ialah dgn membaca buku/novel cinta yg romantic tu.. hehe...serious.. kawan gua terapkan method bagi piala “pencuri hati kelas satu” tu.. perghhhh.. dgn mudah dia dapat pikat awek tu… Cuma tolong jangan jadi kan piala tu piala pusingan ye kengkawan..

8. if korang x berapa suka kat girl yg syok kat korg tu, better korg bgtau dia baik2… jgn layankan perasaan dia… x baik… tapi jgn plak jadi mcm sorg budak opis aku ni… dan2 je cakap “aku dh berpunya” masa kiteorg nak add dia kat frenster (which kiteorg x ckp ape pon yg bisa mencetus statement dia tu)… cehhh… budget kiteorg hadap sgt kat dia…

9. if girl tu betul2 cintakan korg, bayangan korang sentiasa memenuhi ruang fikiran dia setiap saat walaupon dia tgh borak dgn mamat paling manesss rupa parasnya dalam sejarah.. hahaha…

10. girl mudah perasan… so plis jangan mainkan perasaan kiteorg… sila kawal sikit korang punya senyuman and renungan tu… kang x pasal2 kiteorg igt korg minat kat korg plak..

11. kalau gaduh or putus hubungan, sila jgn kuarkan statement yg korg menyesal kenal dgn girl tu… itu adalah statement paling gampang… oowwww.. masa suka bukan main lg ko ckp “sy beruntung dipertemukan dgn awk”… bila gaduh ko ubah statement plak eh…

12. jangan sesekali membuat statement atau sebarang komen atau apa2 je yg berbau2 bacang dengan berat badan seseorg girl… walaupon ko tgh komen berat girl lain… seriousssss… tolong focus… ni isu sensitip..

13. if ko minat sorg girl tu.. it is better ko jadi kawan dia dulu… biar dia kenal diri korg..

14. tak salah kalau kau repeat perkataan “I love u” banyak kali walaupon semalam ko dh cakap… sesungguhnya ayat tu bias memberi a sese of security pada girl tu.. hehe..

15. bila girl tu dh jatuh cinta dgn ko, dia akan terpikir nape korg x dipertemukan lebih awal…

16. girl sgt benci kalau korg berbaik dan rapat2 dgn dia hanya untuk merapati kawan dia yg jauh lebih hot.. ini namanya perbuatan yg agak gampang… x gentleman langsung..

17. sesetengah girl suka lelaki kacak… sesetengah pula suka lelaki bekerjaya… tapi hamper semua girl suka lelaki yg mencintai diri mereka seadanya dan sepenuh hati.. serta amat mengambil berat tentang diri mereka…

18. girl bila dh jatuh cinta sanggup tangguhkan dulu kerja yg diaorg tgh buat tu semata2 nak angkat panggilan tepon dr org yg dicintai walaupon hanya dgr lelaki tu bebel pasal sport rim keta.. alaaa kiteorg bukan paham pon ape korg cakap… kieorg Cuma suka dgr suara korg je… hahahahaha

19. girl suka teddy bear… (hahaha… well atleast gua suka… bday gua pon dh dekat so ape lagi kengkawan.. kumpul ah duit belikan gua teddy bear… hehe)

3 comments:

pumkin said...

jgn mengada nyah, aku tgk bilik ko tepi celah katil sume penuh dgn teddy bear dah.. mintak lain plse.. lingerie ke?! mau ka?

kupu-kupu biasa said...

alaa tambah satu dua je lagi ape ade hal... kat keta blom ade lagi.. hehehe.. kat table opis lagi.. uiisshh... boleh lagi tu..

lingerie ape kelas.. gua Au Natural.. hahaha...

Pepatung Mematung said...

wakakakaka... lawak siot.. nampak rokers tapi suka teddy bear.. apa-apa pun aku suka gak entry kau ni.. menyayat hati.. menusuk kalbu.. especially part nangis dalam hati tu.. cayalah...